ضرورت امروز جهان اسلام، پیام حج است
کد خبر: 3834115
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

ضرورت امروز جهان اسلام، پیام حج است

گروه اجتماعی ــ مدیركل تبلیغات اسلامی فارس ضرورت امروز جهان اسلام را پیام حج دانست و گفت: این پیام، پیام وحدت، همدلی و همبستگی است.

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با یادآوری اینكه حج یكی از واجبات دین است، گفت: بزرگترین اجتماع مسلمانان در موسم حج است كه همه مسلمانان در آن در یك جهت حركت می‌كنند.

وی با بیان اینكه امروز ضرورت جهان اسلام پیام حج است، افزود: پیام حج پیام وحدت و اتحاد و همبستگی و همه در یك جهت بودن و با یك نگاه بودن است.

مهرابی سبك زندگی حج را یك درس عبودیت و بندگی و خداشناسی و توجه به هم نوع و ایثار و از خودگذشتگی و در كنار هم بودن و با هم بودن مقابل دشمن واحد دانست و گفت: همه باید بدانیم كه یك كتاب، قبله و خدای واحد داریم و یك دشمن مقابل هم داریم.

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه حج یك ساختار عبادی، فردی و اجتماعی است، گفت: دو نگاه به حج وجود دارد، یك نگاه عبادت فردی است كه حاجی باید از این فرصت استفاده كند و در كنار خانه خدا بودن و منا را قدر بداند، شاید دیگر هیچوقت در زندگی این فرصت تكرار نشود، دعا برای خودش و دیگران انجام دهد، استفاده از این فرصت و مشغول نشدن به كارهایی مثل خرید كه در جاهای دیگر هم می‌تواند انجام دهد، كه این‌ها حوزه فردی است و اولویت اول و ضرورت مهم حاجی عبادات فردی خاص خودش است.

وی به فرا‌رسیدن روز عرفه اشاره كرد و گفت: عرفه، روز شناخت و ارتباط با خداوند است كه می‌توانیم اعمال آن را برای دستیابی به رحمت الهی به بهترین شكل ممكن انجام دهیم.

مهرابی با بیان اینكه بعد دیگر حج، سیاسی است، گفت: باید دشمن و جریان اسلام و جریان مقابل آن را بشناسیم و از این فرصت به دست آمده در حج استفاده و همدیگر را بشناسیم تا بتوانیم با مسلمانان دنیا ارتباط گیری كرده و همدیگر را توجیه كنیم كه امروز دشمن اول جهان اسلام، آمریكا، اسرائیل و انگلیس است و در مواجه با دشمن اختلاف نداشته باشیم.
انتهای پیام

captcha