بازدید مدیرکل کار و تعاون استان از خبرگزاری ایکنای خراسان‌شمالی
کد خبر: 3832690
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

بازدید مدیرکل کار و تعاون استان از خبرگزاری ایکنای خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی به مناسبت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار از خبرگزاری ایکنای استان بازدید کرد.

بازدید مدیرکل کار و تعاون از خبرگزاری ایکنای خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حسن نوری، مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان و تعدای از معاونان این سازمان، امروز، 14 مرداد ماه به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار با حضور دردفتر این خبرگزاری از زحمات این رسانه در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی تقدیر کرد.

نوری با تأکید بر رعایت اصل بی‌طرفی و نقد سازنده در عرصه رسانه، افزود: خوشبختانه این خبرگزاری به خوبی توانسته در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در استان قلم بزند.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال در این استان، افزود: برخی استان‌ها در کشور دارای اقتصاد وابسته ملی هستند که در این حوزه خراسان‌‎شمالی این وابستگی را ندارند در این راستا از تحریم ها خیلی تاثیرگذارنبوده زیرا در این منطقه اقتصادها بیشتر خصوصی است براین اساس خیلی در مبحث بیکاری ریزش نداشتیم.

نوری با بیان اینکه حفظ اشتغال اولویت اول در این استان است، ادامه داد: با توجه به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی خراسان‌شمالی در کشور طی سال گذشته بالاترین رتبه را داشته در این راستا به دنبال پایدارسازی اشتغال هستیم.

وی با بیان اینکه بالاترین سهم اشتغال استان درحوزه کشاورزی است، گفت: این اشتغال نیز به دلیل مقطعی بودن ناقص است دراین راستا باید برای پایداری آن این اشتغال به صورت مکانیزه تعریف شود یا باید صنایع تکمیلی را وارد کار کنیم.

نوری به حذف رشته‌های تحصیلی اشباع شده در بازار کار نیز اشاره کرد، یادآورشد: هم اکنون رشته‌هایی همانند هنر و معماری در این استان اشباع شده‌اند وچندین دانشگاه و مرکز آموزش عالی در استان دارای یک رشته تحصیلی هستند که باید اقدامات لازم به منظور بازنگری و یا حذف این رشته‌ها صورت گیرد.
انتهای پیام

captcha