اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی در هفته ازدواج در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3832258
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی در هفته ازدواج در چهارمحال‌وبختیاری

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: ماه گذشته در دبیرخانه بزرگ‌داشت هفته ازدواج در اداره کل ورزش و جوانان به ریاست مدیر کل این اداره جلسه‌ای تشکیل شد و بیش از ۳۰۰ برنامه اجرایی به ستاد‌های ساماندهی امور جوانان در مرکز استان و شهرستان‌ها ابلاغ شد.

طهماسب شیروانی، معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه اعتبار برنامه‌های هفته ازدواج هنوز به دست ما نرسیده است، بیان کرد: شعار این هفته توسط دبیرخانه بزرگداشت هفته ازدواج «ازدواج ساده، مهربانی مفصل» انتخاب شده است.

وی در رابطه با نام‌گذاری ایام هفته اظهار کرد: شنبه 12 مرداد ماه به روز «جوانان، ازدواج، توانمندسازی مهارت‌های زندگی»، یک شنبه 13 مردادماه به روز «مشاوره، ازدواج و خانواده،» دوشنبه، 14 مرداد به روز «توانمندسازی سمن‌های حوزه ازدواج»، سه شنبه 15 مرداد به روز«مهارت‌های فرزند پروری»،  چهارشنبه 16 مرداد به روز «خیرین، خادمان و ازدواج آسان»، پنج شنبه 17 مرداد به روز «توانمندسازی رسانه‌ای در حوزه ازدواج » و جمعه 18 مرداد به روز « مهارت‌های معنوی» نام گذاری شده است.

شیروانی در رابطه با جزئیات برنامه‌های اجرایی در هفته ازدواج اظهار کرد: ماه گذشته در دبیرخانه بزرگ‌داشت هفته ازدواج در اداره کل ورزش و جوانان به ریاست مدیر کل این اداره جلسه‌ای تشکیل شد و بیش از 300 برنامه‌ اجرایی به ستادهای سامان دهی امور جوانان در مرکز استان و شهرستان‌ها ابلاغ شد.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه این برنامه‌ها در سطح استان با مشارکت و همراهی دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌شود به عناوین چند برنامه مهم اشاره کرد و افزود: برپایی جشنواره‌های ازدواج در سطح استان، تجلیل از خیرین ازدواج، زوج‌های موفق الگوساز در حوزه ازدواج، دستگاه‌های برتر حوزه ازدواج در سال 97، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی ازدواج و مهارت‌های زندگی به صورت همزمان در کل استان در روز چهارشنبه 16 مردادماه ساعت 10 صبح، از جمله برنامه‌های اجرایی این هفته به شمار می‌روند.

وی افزود: همچنین حضور مسئولان استانی در دانشگاه‌های شهرکرد و بازدید از طرح پیوند( دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج) ، افتتاح دو مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و تعالی خانواده برای نخستین بار در شهرکرد، برپایی ایستگاه‌های سلامت در سطح استان، نشست فرمانداران و ائمه جمعه با ریش سفیدان و افراد ذی‌نفوذ در شهرستان‌ها به منظور توسعه فرهنگ ازدواج آسان، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوع ازدواج در بین جوانان، برپایی مسابقات ورزشی به مناسبت هفته ازدواج در سطح استان،  عدم ثبت طلاق در اولین روز هفته ازدواج و همچنین برخی از شهرستان‌ها مانند بروجن، لردگان و فارسان در طول هفته و ... از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته ازدواج در سطح استان اجرا می‌شود.

شیروانی تصریح کرد: تعداد 7 هزار و 334 مورد ازدواج و تعداد یک هزار و 424 مورد طلاق در سطح استان و در سال97  ثبت شده است. از این آمار برمی‌آید نسبت طلاق به ازدواج نسبت 19.4 است و به ازای هر ازدواج یک طلاق در استان ثبت شده است.

وی گفت: در سال گذشته 94 درصد از افراد متقاضی وام ازدواج توانستند وام مورد نظر را دریافت کنند و در مجموع 11 هزار و 279 نفر در سال 97 وام ازدواج دریافت کردند.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان به برخی از فعالیت‌های این اداره کل در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برپایی 356 کارگاه آموزشی تخصصی ازدواج، پرداخت 750 میلیون جهیزیه در منطقه محروم میان کو توسط سازمان «آوای رحمت» میان‌کو، آموزش 40 مربی با مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در قالب دوره جامع تربیت مربی مهارت‌های زندگی از جمله برنامه‌های اجرایی این اداره در سال گذشته بود.

وی در پایان گفت: 48 سمن فعال در حوزه جوانان در سطح استان و شهرستان‌ها مشغول کار هستند که پیگیر آسیب‌های اجتماعی این قشر حساس جامعه هستند.

انتهای پیام

captcha