نیک‌اندیشان فارس ۲۱۹ میلیارد ریال به ایتام کمک کردند
کد خبر: 3831479
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

نیک‌اندیشان فارس ۲۱۹ میلیارد ریال به ایتام کمک کردند

گروه اجتماعی ــ حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین در فارس طی ۴ ماهه ابتدایی امسال ۲۱۹ میلیارد و ۸۲۵ میلیون ۹۵۵ هزار و ۸۶۹ ریال به فرزندان معنوی خود کمک کردند.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد بذرافشان، مدیرکل كمیته امداد فارس امروز، 9 مردادماه در جمع خبرناگران با بیان اینکه در آموزه‌های دین مبین اسلام و ائمه معصومین(ع) به یتیم‌نوازی و دستگیری از ایتام نیازمند بسیار سفارش شده است، گفت: در همین راستا خیران نیکوکار با الگو گرفتن از سیره حضرت علی(ع) همواره یاری‌رسان ایتام نیازمند بوده و در رفع مشکلات معیشتی آنان تلاش می‌کنند.

وی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) به‌منظور ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در بین اقشار مختلف مردم، فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده است.

بذرافشان، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاد انقلابی را طرح اکرام ایتام دانست و افزود: حامیان و خیران نیکوکار با قبول سرپرستی یک یا چند فرزند یتیم و محسنین، ماهیانه مبلغی را به عنوان سرانه به حساب آنان واریز و با کمك‌های غیر نقدی خود موجب خوشنودی فرزندان معنوی خود می‌شوند.

وی با اعلام اینکه حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین فارس در 4 ماهه امسال 219 میلیارد و 825 میلیون و 955 هزار و 869 ریال به فرزندان معنوی خود کمک کردند، گفت: در حال حاضر 75 هزار و 96 نفر حامی نیکوکار در استان از 23 هزار و 434 نفر فرزندان معنوی خود حمایت می‌کنند که از این تعداد 10 هزار و 193 فرزند طرح اکرام ایتام و 13 هزار و 241 فرزند از محسنین هستند.

مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان اینکه طرح محسنین شامل آن دسته از خانوارهای نیازمند می‌شود که دارای سرپرست بیمار، معلول و از کار افتاده هستند، اظهار کرد: در این طرح حامیان ایتام میزان 140 میلیارد و 890 میلیون و 691 هزار و 954 ریال و حامیان محسنین نیز 78 میلیارد و 935 میلیون و 263 هزار و 915 ریال به فرزندان معنوی خود کمک کردند.

بذرافشان میانگین سرانه دریافتی فرزندان ایتام و محسنین را در 4 ماهه امسال 2 میلیون و 345 هزار و 160 ریال اعلام کرد و افزود: در این مدت میزان سرانه پرداختی هر حامی 731 هزار و 816 ریال بوده است و درآمد کل طرح اکرام نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 86 درصد رشد داشته است.

وی در پایان با قدردانی از مساعدت‌های حامیان و خیران، گفت: با حمایت‌های مادی و معنوی مردم و حامیان نیکوکار و با تلاش امدادگران، امیدواریم شاهد رشد و بالندگی خانواده‌های تحت حمایت در تمام عرصه‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی باشیم.
انتهای پیام

captcha