ضرورت استفاده از ظرفیت‎های پزشکی مشهد برای توسعه گردشگری سلامت
کد خبر: 3830023
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۱

ضرورت استفاده از ظرفیت‎های پزشکی مشهد برای توسعه گردشگری سلامت

گروه اجتماعی ــ تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ظرفیت‎های موجود شهر مشهد در حوزه بهداشت و درمان، بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های این شهر برای توسعه گردشگری سلامت تأکید کرد.

ضرورت استفاده از ظرفیت‎های پزشکی مشهد برای توسعه گردشگری سلامتبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، ‌به نقل از آستان‌نیوز، حجت‎الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، در دیدار با ‌سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حرم مطهر رضوی انجام شد، ضمن خوش‌آمدگویی و آرزوی قبولی زیارت و افزایش برکات این سفر جهت پیشرفت در زمینه بهداشت و درمان در استان، گفت: بنده سیاسی نیستم و نگاه سیاسی هم به قضایا ندارم، نگاه ما ملی است و تنها منافع کشور و مردم را در نظر می‌گیریم.

وی تأکید کرد: هر خدمتی هم در این چارچوب صورت می‌گیرد، همه به حساب نظام و انقلاب گذاشته می‌شود، کسی آن را به حساب افراد و اشخاص نمی‌گذارد. چون افراد و دولت‌ها می‌آیند و می‌روند؛ آنچه باقی می‌ماند، نظام و انقلاب مقدس اسلامی است.

مروی افزود: اگر نابسامانی، اشکال و ضعفی هم وجود داشته باشد، مردم به حساب نظام می‌گذارند، کسی نمی‌گوید کار آن جناح یا این جناح بود. این حرف و سخن‌ها میان سیاسیون است، چندان بین مردم معنا ندارد.

معیار کار ما خدمت به مردم است
تولیت آستان قدس رضوی خدمت به مردم را وظیفه دینی، شرعی و اخلاقی مسئولان دانست و بیان کرد: آنچه وظیفه ماست این است که به مردم خدمت کنیم و به آن‌ها رسیدگی کنیم تا در روز قیامت بتوانیم مقابل اقداماتی که انجام دادیم یا ندادیم، در برابر خداوند متعال حجت داشته باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی با ذکر آیه 37 سوره مبارکه صافات با این مضمون «وَقِفُوهُمْ إِنَّهُم مَّسْئُولُونَ»، تصریح کرد: در قیامت افعال ما در این دنیا مورد سوأل واقع می‌شود؛ چه کارهایی که انجام داده‌ایم و چه آن‌ها که انجام نداده‌ایم.

وی اضافه کرد: معیار کار ما خدمت به مردم است. در انجام امور محوله، توجه به جناح و جریان‌ها در برنامه‌های ما جایی ندارد، توصیه رهبر معظم انقلاب هم بر همین اصل تکیه دارد. معظم‌له بیش از همه برای کمک به دولت‌ها وقت می‌گذارند و به دولت‌مردان کمک می‌کنند تا باری از مشکلات مردم کم شود.

مروی اظهار کرد: ما هم در این مجموعه به تبعیت از رهبر معظم وظیفه خود می‌دانیم که در خدمت مردم باشیم و دولت و دستگاه‌های ذیربط را در مسیر انجام وظایف خود کمک کنیم تا در حد مقدورات و امکانات خود کاری برای رفع مشکلات و خدمت به مردم انجام داده باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان توضیحاتی درخصوص توجه به مسأله حاشیه‌نشینی در شهر مشهد گفت: درصدد ارایه خدمات و انجام پروژه‌هایی در حد مقدورات و امکانات در حاشیه شهر مشهد هستیم. همچنین در مجموعه درمانگاه و دارالشفاه امام رضا(ع) در محل حرم منور رضوی سالانه به یک میلیون نفر مراجعه‌کننده با دریافت هزینه‌های محدود خدمت ارزان قیمت ارائه می‌دهیم.

‌همکاری‌ علمی با مراکز دانشگاهی ‌
وی بیان کرد: هدف ما این است که بیمارستان رضوی به لحاظ خدمات درمانی حرف اول را در منطقه بزند و در تحقق این هدف به‌ویژه تهیه تجهیزات پزشکی، نیازمند همکاری وزارت بهداشت هستیم.

مروی با اشاره به ظرفیت‎های کنونی بیمارستان رضوی بیان کرد: زمینه برای جذب گردشگر سلامت و پزشکی از کشورهای خارجی در مشهد و بیمارستان فوق تخصصی رضوی بسیار مهیا است، چرا باید بیماران کشورهای منطقه برای درمان به کشورهای اروپایی یا ترکیه بروند، ما از نظر نیروی متخصص انسانی هیچ کمبودی در کشورمان نداریم.

وی بر همکاری دو سویه آستان قدس رضوی با مراکز علمی تأکید کرد و گفت: ما برای همکاری با مجموعه‌های علمی و دانشگاهی کشور هیچ محدودیت و خط قرمزی نداریم. نگاه ما به تمام مجموعه‌ها و دستگاه‌های کشور، نگاهی واحد است.

انتهای پیام

captcha