اجرای برنامه‌های ایام فراغت برپایه توسعه فرهنگ عمومی در شیراز
کد خبر: 3825484
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

اجرای برنامه‌های ایام فراغت برپایه توسعه فرهنگ عمومی در شیراز

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی شهرداری شیراز اعلام کرد که ویژه‌برنامه‌های فصل تابستان در حوزه‌های مختلف این سازمان بر پایه توسعه فرهنگ عمومی و گردشگری شهر شیراز اجرا می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، ابراهیم گشتاسبی‌راد، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شیراز امروز، ١٧ تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژه‌برنامه‌های سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز در فصل تابستان، بیان كرد: مسئله پر كردن اوقات فراغت شهروندان در رده‌های سنی مختلف از دغدغه‌های مهم متولیان فرهنگی است كه در حوزه تفریحات سالم فعالیت می‌كنند.

وی تأكید كرد كه معتقدیم اگر بتوانیم اوقات فراغت مردم را با تفریحات سالم پر كنیم بسیاری از مشكلات اجتماعی كاهش پیدا خواهد كرد.

گشتاسبی‌راد توسعه كتابخوانی با برپایی نمایشگاه‌های كتاب را از برنامه‌های شاخص پیش‌بینی شده این سازمان در فصل تابستان شده ذكر كرد و گفت: در تلاشیم تا سال آینده شیراز به عنوان پایتخت كتاب ایران انتخاب شود.

وی اجرای نمایش‌های خیابانی در حوزه كودك و نوجوان، اجرای تورهای گردشگری به ویژه برای محلات و اقشار آسیب‌پذیر، برگزاری مسابقات ورزشی، برنامه ویژه كودكان در راستای تثبیت شیراز به عنوان شهر دوستدار كودك و اجرای برنامه‌های زیربنایی جهت افزایش مسائل فرهنگی شهروندان را از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در فصل تابستان برشمرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین ایجاد باغ‌های موضوعی را دیگر برنامه‌ها اعلام كرد و افزود: باغ كتاب كه در تابستان راه‌اندازی می‌شود و قرارداد باغ مهارت‌های كودكان نیز در حال انعقاد است.

گشتاسبی‌‌راد برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری ویژه دختران تحت عنوان دختران صدف و اجرای طرح فرزانگان ٢ در راستای جامعه‌پذیری كودكان و افزایش مشاركت اجتماعی و اصلاح نظام آموزشی و مدیریت صحیح اوقات فراغت كودكان را از دیگر برنامه‌ها عنوان كرد.

وی‌ همچنین قبرستان دارالسلام را به مثابه كتاب تاریخ شیراز توصیف كرد و گفت: این قبرستان علاوه بر كتاب تاریخ در آینده‌ای نزدیک به عنوان ناحیه‌ای گردشگری برای كلانشهر شیراز معرفی خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به ثبت شهر شیراز تحت عنوان شهر خلاق ادبی هم اشاره و اظهار كرد: مستندات را جمع آوری و ترجمه كرده‌ایم و با همكاری نماینده یونسكو در ایران به سازمان مركزی یونسكو ارسال كرده‌ایم.

گشتاسبی‌راد همچنین با اشاره به مرمت خانه‌های تاریخی در شیراز بیان كرد: به دنبال سلسله خانه‌های مكتب تاریخی ایران در بافت تاریخی شیراز هستیم.
انتهای پیام

captcha