اجازه میدان‌داری به عقاید وهابیت ندهیم/ وعده‌های انتخاباتی را عاقلانه بسنجیم
کد خبر: 3817501
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳

اجازه میدان‌داری به عقاید وهابیت ندهیم/ وعده‌های انتخاباتی را عاقلانه بسنجیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، شهادت امام جمعه کازرون را یکی از فتنه‌های وهابیت دانست و گفت: باید نسبت به باورهای غلط وهابیت حساسیت داشته و اجازه میدان‌داری به آن‌ها ندهیم.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس امروز، 17 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به در پیش رو بودن 8 شوال و سالروز تخریب بقاع ائمه بقیع گفت: 4 امامی که در بقیع دفن هستند، صاحب بقعه و بارگاه بودند اما روزی که وهابیت به حکومت رسید این بقعه‌ها را خراب کردند.
وی رنج بزرگتر از تخریب بقاع ائمه بقیع را باور و عقیده غلطی دانست که از سوی وهابیت در جهان اسلام منتشر شده است و ادامه داد: وهابیت ساخت بارگاه برای بزرگان و زیارت آنان را شرکت می‌داند.
آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه قبل از به وجود آمدن فرقه وهابیت تمام مسلمانان بقاع ائمه اطهار را احترام می‌گذاشتند، گفت: حتی در زمان پیامبر(ص) مزار حمزه عموی پیامبر(ص) مورد احترام مسلمانان بود پس این زیارت و احترام نسبت به بقاع ائمه بدعت نیست بلکه در زمان پیامبر هم بوده است و باور وهابیت یک بدعت است.
 
شهادت حجت‌الاسلام خرسند؛ یکی از نمونه‌های فتنه وهابیت 
امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه این عقیده وهابیت موجب بروز فتنه‌های بسیار شده است، گفت: یکی از نمونه‌های این فتنه‌ها شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین خرسند است که باید نسبت به این باورهای غلط حساسیت داشته و اجازه میدان‌داری به آن‌ها ندهیم.
وی در عین حال این نکته را یادآور شد که عقاید وهابیت با عقاید اهل سنت فرق داشته و ربطی به آن‌ها ندارد، گفت: عقاید وهابیت کفر و شرک است و خودشان مانند شیطان هستند که عقاید غلط خود را نیز رواج می‌دهند.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه برادران اهل سنت ما بزرگان خود را احترام می‌گذارند، بر لزوم هوشیاری مردم نسبت به این عقاید و باورهای غلط وهابیت تأکید کرد.
 
رهبری را تنها نگذاریم 
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل کشور اشاره کرد و گفت: نباید رهبری را تنها بگذاریم و برای این کار باید راهی که ایشان ترسیم کرده‌اند را دنبال کنیم.
وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های اخیر خود، عالمانه، حکیمانه و دقیق مسائل مختلف را بیان کردند، گفت: معظم‌له فرمودند که نباید مشکلات را انکار کنیم.
 
برخی از مدیران مشکلات را انکار می‌کنند 
آیت‌الله دژکام از انکار برخی مدیران از وجود مشکلات انتقاد کرد و گفت: نادیده گرفتن مشکل به معنای حل مشکل نیست بلکه باید راه حلی برای برطرف کردن آن انتخاب کنیم.
امام جمعه شیراز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مشکلات، به تبیین ویژگی‌های راهکارهای حل مشکلات پرداخت و گفت: نخستین ویژگی این است که باید راهکارها شجاعانه باشد.
وی، تحریم دشمن را برای ایجاد فشار در کشورمان دانست که نباید از آن هراسید بلکه باید با شجاعت به دنبال راه حل آن بود و سپس ادامه داد: ما نباید از این بترسیم که دشمن برای ما مشکل درست می‌کند و نباید مقابل آن‌ها تسلیم شویم.
 
ملت ایران مقابل دشمنان ایستاده‌اند 
آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه سران استکبار بدانند که ملت ایران محکم در مقابل آن‌ها ایستاده است، گفت: مردم ما در روزهای اول انقلاب و دوران دفاع مقدس با دست خالی در مقابل دشمنان ایستادند اما امروز که در اوج اقتدار بوده و قدرت موشکی داریم از دشمن بترسیم؟ 
وی با ذکر این نکته که ترس در قاموس مؤمن جایی ندارد، گفت: دومین ویژگی راهکارهای حل مشکلات این است که باید امیدوارانه باشند. امیدمان هم به خدا باشد و با ابتکار مشکلات را حل کنیم.
 
برخی از عملکردها عاقلانه نیست 
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، عاقلانه، خردمندانه و با برنامه بودن را از دیگر ویژگی‌های راهکارهای حل مشکلات برشمرد و گفت: متأسفانه گاهی اوقات مسئولان وقتی گزارش کار و عملکرد می دهند مشاهده می‌شود که عاقلانه، مدبرانه و برنامه‌ریزانه نیست.
آیت‌الله دژکام از مسئولان خواست تا ابتدا نیازها را شناسایی و سپس فاصله کاری که انجام شده با کاری که باید انجام شود را بیان کنند تا بررسی شود که چه اندازه باید کار شود که این کار هم نیاز به برنامه‌ریزی دارد.
وی بر این نکته تأکید کرد: اینکه مسئولی گزارش تنها دهد بدون توجه به نیازها و فاصله‌ها درست نیست، پس باید عاقلانه و عالمانه برنامه‌ریزی و اجرا کرد.
 
فریب حرف‌های زیبای انتخاباتی را نخوریم 
امام جمعه شیراز در ادامه به تبیین نکاتی درباره انتخابات پرداخت و گفت: مردم برای انتخابات پایان امسال هوشیار باشید و فریب حرف‌های قشنگ نخورید و هر کسی که حرف زیبا زد و وعده‌ای داد اول بررسی کنید که چقدر حرف‌هایش عاقلانه و عالمانه است.
وی با تأکید بر اینکه نباید به ظالم و دزد رأی داد، گفت: ما خلاف عدالت نمی‌توانیم رأی دهیم ضمن اینکه افرادی که به مجلس هم راه پیدا می‌کنند باید مراقب باشند که خدا ناظر بر اعمال آن‌هاست.
انتهای پیام 
captcha