ترویج آموزه‌های قرآن مانع تحقق نقشه‌های دشمن می‌شود
کد خبر: 3816680
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

ترویج آموزه‌های قرآن مانع تحقق نقشه‌های دشمن می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ فرماندار شهرستان بوانات از حافظان و قاریان خواست تا نسبت به ترویج آموزه‌های اهتمام داشته باشند چرا كه این كار مانع تحقق نقشه‌های دشمن می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی و تبلیغات موسسه قرآنی، فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) دهستان باغ صفا، محسن پورزارعی، فرماندار بوانات امروز، 12 خردادماه در محفل انس با قرآن کریم که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه بخش سرچهان فرمانده سپاه بوانات و بخشدار بخش مرکزی و رؤسای ادارات در حسینیه اباعبدالله(ع) باغ صفا برگزار شد، گفت: در زمان کنونی دشمنان تمام تلاش خود را متمرکز کرده اند تا فرهنگ و آموزه های قران در جامعه کم رنگ شود.
وی، به نقش ارزنده و اثرگذار قاریان و حافظان اشاره كرد و از آنان خواست تا نسبت به ترویج آموزه‌های اهتمام داشته باشند چرا كه این كار مانع تحقق نقشه‌های دشمن می‌شود.
پورزارعی افزود: قطع و یقین قاریان و حافظان قرآن کریم می‌توانند نقش ارزنده و اثرگذاردر مهجوریت‌زدایی قرآن داشته باشند و این تلاش محقق نمی‌شود مگر اینکه مسئولان فرهنگی، قاریان و حافظان را یاری نمایند تا ترویج قرآن در جامعه فراگیر شود.
فرماندار بوانات در ادامه به آسیب‌های اجتماعی و نقش جایگاه قرآن در رفع و بهبود این آسیب‌ها اشاره كرد و گفت: دوری از قرآن می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را مضاعف بلکه چند برابر كند اما ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت نسل جدید بارویکرد قرآن محوری می‌تواند ضریب این آسیب‌ها را کاهش و حتی به صفر برساند.
وی به نقش و جایگاه قرآن در زندگی اشاره كرد و گفت: یکی از منویات مقام معظم رهبری تربیت حافظان 10 میلیونی در سطح کشور است که متاسفانه مسئولین و متولیان امر فرهنگی نتوانسته‌اند این امر مهم را به منصه ظهور برسانند.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین طلایی، نماینده ولی فقیه بخش سرچهان ضمن تقدیر از مسئولین بیت‌الاحزان جهت برگزاری این محفل انس با قرآن گفت: قرآن چشمه جوشان وحی الهی است که هر کس به اندازه ظرفیت وجودی خود از این چشمه آب می‌نوشد.
وی قرآن را شاهکار آفرینش خواند و افزود: قرائت قرآن و تدبر در آیات وحی الهی این امکان را فراهم می‌كند تا دردهای روحی و روانی افراد در جامعه تسکین یابد چرا که یاد و ذکر خدا می‌تواند افکار جامعه را مدیریت و مایه تسکین آن‌ها شود.
در ادامه برنامه محفل انس با قرآن کریم، مدیر موسسه قرآنی، فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) شهرستان بوانات ضمن تشکر از فرماندار، نماینده ولی فقیه بخش سرچهان، بخشدار محترم بخش، فرمانده سپاه بوانات و مسئولین ادارات شهرستان و همچنین قاری محترم برنامه حاج مهدی کشاورز، به ارائه گزارش در خصوص فعالیت‌های موسسه قرآنی فرهنگی پرداخت.
در پایان مراسم از حافظان یک جزء قرآن کریم در بخش بانوان شامل ضحی سادات حسینی، زهرا جوکار، فاطمه نعمتی و حفظ ده صفحه از جزء سی از فاطمه آافتاب و در بخش پسران سید محمد جواد حسینی و حفظ نونهالان محمد یاسین وطن خواه، فاطمه صباحی، فاطمه حسینی توسط فرماندار و مسئولان تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام

captcha