ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره)
کد خبر: 3816277
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲
آیت‌الله میرعمادی تشریح کرد:

ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره)

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌‎فقیه در لرستان با تاکید بر این‌که امام راحل(ره) بدون این‌که به سلاح مادی تکیه کند نهضت عظیمی را به وجود آورد که منشأ تحول جامعه شده است، گفت: امام راحل تاریخ را دگرگون کرده است و این تحول و دگرگونی زاده معنویت بوده است.

ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره)آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به سالروز ارتحال جانسوز امام بزرگوار و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد، اظهارکرد: حضرت امام خمینی(ره) شخصیتی را برای رهبری انقلاب اسلامی ایران انتخاب کرد که همچون خورشید می‌درخشد، انتخاب رهبر فرزانه و حکیم انقلاب این پرچم‌دار انقلاب و حافظ نظام، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای باعث شد که خط امام و مسیر امام همچنان پُر از نور ادامه یابد.
وی با بیان این‌که امام (ره) یک شخصیت معنوی و اخلاقی منحصر به فرد بوده است، در میان ابعاد شخصیتی امام بزرگوار آن‌چه بسیار مهم بوده بُعد معنوی است، تصریح کرد: بُعد معنوی شخصیت امام از ایشان فقیهی پارسا، سیاستمداری ماهر، مبارزی خستگی‌ناپذیر و رهبری قاطع و مهربان و الگویی برای همه انسان‌ها ساخت؛ امروز هم اقتدار رهبر ما در سایه معنویت است.
امام راحل تاریخ را دگرگون کرد/این تحول و دگرگونی زاده معنویت بود
میرعمادی با تاکید بر این‌که امام راحل(ره) بدون این‌که به سلاح مادی تکیه کند نهضت عظیمی را به وجود آورد که منشأ تحول جامعه شده است، امام تاریخ را دگرگون کرده است و این تحول و دگرگونی زاده معنویت بوده است، افزود: ایمان قوی و اراده پولادی امام(ره) لرزه بر اندام مستکبرین انداخت؛ امام راحل می‌فرمود: ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. امروز نیز همان منش و روش و سیره توسط رهبر معظم انقلاب ادامه دارد. امروز هم می‌گوییم آمریکا را زیر پا می‌گذاریم.
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که امام بزرگوار نهضت خود را از ۱۵ خرداد ۴۲ آغاز کرد که در ۲۲ بهمن ۵۷ به ثمر نشست، اضافه کرد: انقلاب ما بر نظریه ولایت فقیه استوار است، نظریه ولایت فقیه ۴۰ سال است با عزت و اقتدار نقش‌آفرینی می‌کند. نظریه ولی فقیهی که ۴۰ سال سکان دار این کشتی بوده و به سر منزل مقصود می‌رساند، ولی فقیهی که امروز منشور ۴۰ ساله دوم انقلاب را ترسیم می‌کند. بیانیه گام دوم انقلاب منشور ۴۰ ساله دوم انقلاب است.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که در این ۴۰ سال دوم انقلاب آن‌چه مدنظر رهبری است نقش جوانان عزیز است، مسئولیت به دست جوانان است، گفت: جوانان باید منشأ تحول بشوند، همچنان‌که ۱۵ خرداد مبدا تحول شد و جوانان و مردم حاضر شدند و پیروز شدیم، امروز هم باید جوانان به رهبری لبیک بگویند، مدیریت و مسئولیت ها به جوانان سپرده شود،
وی تصریح کرد: برخی می‌ترسند به جوانان مسئولیت بدهند، یک مشت افراد مسن دور خود جمع کرده‌اند که توانی ندارند. در حرف زدن می‌گویند جوان این‌چنان است و می‌تواند کار را به پیش ببرد، اما کدام وزیر؟ کدام مدیر؟ کدام استاندار و فرمانداری از جوانان انتخاب شده است؟
وی با تاکید بر این‌که بیاییم به سمت مسیر نورانی که امام مسلمین رهبر فرزانه انقلاب ترسیم کرده است برویم. مسئولیت را به جوانان بدهیم. چه معنی دارد شخصی بازنشسته شد و ۳۰ سال خدمت کرد، بعد از ۳۰ سال تازه ۵ تا ۱۰ تا پست و مسئولیت داشته باشد، افزود: جوان ما بیکار است، نمی‌خواهد کارخانه و مراکز اقتصادی درست شود، این کسانی‌که خدمت کرده‌اند بازنشسته هستند بروند تا جوانان را به کار بگیریم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که به جوانان مؤمن و انقلابی و متدین اعتماد کنیم، اضافه کرد: برخی افرادی را برای مسئولیت انتخاب می‌کنند که هیچ لیاقت و شایستگی ندارند؛ چرا همیشه دنبال کسانی هستید که مسئله دارند، بروید دنبال جوانان پاک و انقلابی، جوان انقلابی متعهد و پای کار است.
مدیران از میان جوانان مؤمن و انقلابی انتخاب شوند
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که اگر بخواهیم این مرحله از انقلاب را به پیش ببریم و تحول ایجاد شود، اقتصاد ما حل بشود، مشکل معیشت مردم حل بشود باید جوانان توانمند مدیریت را به دست بگیرند، افزود: برکات مدیریت جوان مؤمن و انقلابی را در دفاع مقدس تجربه کردیم و از آن تجربه برای حل مشکلات امروز استفاده کنیم، از آن تجربه برای جلوگیری از فساد و اعتلای قدرت نظام اسلامی استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: همان جوانانی که پیشرفته‌ترین سلاح و امور کشور را اختراع کردند، برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز و غنی‌سازی اورانیوم را حل کردند. مشکل اقتصادی را هم حل خواهند کرد؛ مسئولانی که مدیران را انتخاب می‌کنند از جوانان مؤمن و انقلابی استفاده کنند.

انتهای پیام

captcha