فراگیری علم روز دنیا؛ ضامن افزایش اقتدار پلیس
کد خبر: 3807184
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲

فراگیری علم روز دنیا؛ ضامن افزایش اقتدار پلیس

گروه اجتماعی ـ معاون هماهنگ‌كننده فرماندهی انتظامی استان فارس با تأكید بر لزوم افزایش توانمندی و اقتدار پلیس گفت: نیروی انتظامی به عنوان جلوه اقتدار در جامعه باید با فراگیری آموزش‌ها و علم روز دنیا، اقتدار سازمانی خود را افزایش دهد.

به گزارش ایكنا از فارس، احمدرضا استوار، معاون هماهنگ‌كننده فرماندهی انتظامی فارس امروز، 8 اردیبهشت‌ماه در مراسم گرامیداشت مقام شامخ معلم و یاد و خاطره شهید مطهری، ضمن تبریك فرا رسیدن روز معلم افزود: استاد فرزانه شهید مطهری خدمات ارزنده‌ای به جامعه علمی كشور ارائه داد و در زمینه‌های زیادی قلم زد و روشنگری كرد.
وی به نقش معلم در نظام آفرینش اشاره كرد و گفت: جنس فعالیت‌های معلم با كار انبیا یكسان است؛ هم جنس كار معلم خدایی است و هم قلمرو فعالیت او اولین مخلوقات خداوندی است.
معاون هماهنگ كننده فرماندهی انتظامی استان فارس ادامه داد: پلیس نیز باید همچون یك معلم اجتماعی و الگوی تمام عیار در جامعه ظاهر شود تا مردم با حضور پلیس احساس امنیت و آرامش كنند.
استوار اظهار كرد: امروزه با توجه به پیشرفت فناوری و تكنولوژی‌ها در جامعه، پلیس نیازمند كسب علم روز، تجهیزات و فناوری‌های نوین در راستای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی است و هر زمانی كه تجربیات انتظامی و علم روز با هم تطبیق داشته باشند، پلیس در اجرای مأموریت‌های محوله موفق‌تر خواهد بود.
وی افزود: خوشبختانه دانشگاه علوم انتظامی امین و سایر مراكز آموزشی و تحقیقاتی ناجا در قالب چندین دانشكده تخصصی، اساتید و معلمان فرهیخته‌ای را به صورت مهارتی و تخصصی آموزش و تربیت می‌كنند.
معاون هماهنگ كننده فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: در همین راستا با تدابیر فرمانده انتظامی فارس، ضمن انتخاب و به‌كارگیری بهترین مسئولان و فرماندهان در حوزه آموزشی و تربیتی، فعالیت‌های چشمگیری در سطح استان صورت پذیرفته است.
برگزاری دوره‌های تخصصی و كوتاه مدت، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف، ارتقای نمرات مهارت‌های علمی، تیراندازی و دفاع شخصی پلیس، برگزاری دوره‌های آموزش‌های مجازی و دوره‌های مهارتی، راه‌اندازی اتوبوس سفیر صیانت با طراحی مناسب در جهت آموزش كاركنان و ایجاد زیرساخت‌های آموزشی گوشه‌ای از اقدامات پلیس فارس در حوزه معاونت تربیت و آموزش بود كه استوار به آن‌ها اشاره كرد.
انتهای پیام

captcha