توانمندسازی و اشتغال‌زایی در اولویت نهادهای خیریه باشد
کد خبر: 3803388
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴

توانمندسازی و اشتغال‌زایی در اولویت نهادهای خیریه باشد

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس با یادآوری وظایف نهادهای خیریه گفت: مجموعه‌های خیریه و سازمان‌های مردم نهاد فعال باید اشتغال‌زایی و حرکت در راستای توانمندسازی افراد را در کنار سایر کمک‌های مستقیم در اولویت قرار دهند.

توانمندسازی و اشتغال‌زایی در اولویت نهادهای خیریه باشد

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس در دیدار با اعضا خانه خیرین این استان با تأکید بر اینکه دست‌اندرکاران امور خیر از سرمایه‌های اجتماعی هر جامعه محسوب می‌شوند، افزود: اقدامات خیر و کمک‌رسانی به همنوعان در ابتدا امری انسانی و سپس اسلامی است و در آموزه‌های اعتقادی و دینی ما مورد تاکید قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بی تردید کمک‌رسانی و نوع دوستی به‌صورت متشکل و در چارچوب انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نتیجه مطلوب‌تری در پی دارد.
استاندار فارس از پیشنهادات موثر و کارآمد خانه خیرین استقبال كرد و گفت: این پیشنهادات در چارچوب توان و مقدورات پیگیری خواهد شد.
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه مجموعه‌های خیریه و سازمان‌های مردم نهاد فعال در این حوزه باید اشتغال‌زایی و حرکت در راستای توانمندسازی افراد را در کنار سایر کمک‌های مستقیم در اولویت قرار دهند، گفت: این اقدام ارزشمند زمینه حس ارزشمند بودن را در افراد تحت پوشش خیریه‌ها ایجاد کرده و این افراد می‌توانند زندگی خود را اداره کنند.
وی ادامه داد: راه‌اندازی امور خدماتی به سرمایه کم نیاز دارد و زودبازده است بنابراین می‌توان با راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی در این حوزه به توانمند سازی افرادی که نیاز به کمک دارند، پرداخت.
رحیمی با بیان اینکه در جوامع کنونی توجه به کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، روابط اجتماعی و انسانی سالم و مناسب را حلقه گم شده همه جوامع دانست و تاکید کرد: بی تردید توجه به تقویت این روابط از سوی سازمان‌های مردم نهادو تشکل‌های خیریه اثرگذار خواهد بود.
وی همچنین از فعالیت‌های خانه خیرین در کمک‌رسانی به سیل زدگان در محله سعدی بر لزوم متمرکز بودن کمک ها در این منطقه نیز تاکید کرد.
رحیمی با اشاره به اینکه خانه خیرین استان فارس قصد کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده در استان خوزستان را دارد، گفت: با توجه به اینکه استان فارس به‌عنوان استان معین شهرستان‌های شوش و شوشتر انتخاب شده و ستاد مدیریت بحران فارس در این مناطق فعال است ارتباط با این مجموعه در تاثیرگذاری بیشتر کمک‌ها موثر خواهد بود.
وی افزود: تاکنون کمک‌های فراوانی در قالب ماشین‌آلات سنگین، اقلام و لوازم، مواد غذایی و نیروهای کمک‌رسانی از سوی استان فارس به مناطق سیل‌زده خوزستان و لرستان ارسال شده است.
انتهای پیام

captcha