توصیه‌های آتش‌نشانی برای روز طبیعت
کد خبر: 3800725
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

توصیه‌های آتش‌نشانی برای روز طبیعت

گروه اجتماعی ـ رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز به ارائه توصیه‌های برای ایمنی شهروندان در روز طبیعت پرداخت.

به گزارش ایکنا از فارس به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز، محمدهادی قانع، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از اقدامات صورت گرفته در سیزدهم‌ فروردین (روز طبیعت) خبر داد و گفت: علاوه بر اینکه ۲۱ ایستگاه عملیاتی سازمان آمادگی کامل دارند ، ۱۰‌ تیم امداد رسانی و ۵ تیم موتور سوار در نقاط مختلف شهر مستقر است.
وی با توجه اینکه در سال گذشته ۵۶ مورد عملیات، ۱۹ مورد حریق و ۱۷ مورد امداد صورت گرفته است، از تمامی شهروندان و مسافران خواست نکات ایمنی را همواره مدنظر داشته باشند.
قانع به ارائه توصیه‌هایی در این باره پرداخت و گفت: ته سیگار روشن و چوب نیم سوخته و سوختن زغال داخل اجاق‌ها را پس از اتمام کاملا خاموش کرده و با اطمینان کامل آن را زیر خاک مدفون کنید.
وی ادامه داد: توصیه می‌شود هنگام ترک جنگل، ضایعات و زباله‌ها را داخل کیسه مخصوص ریخته و در محل مناسب خارج از جنگل بریزید.
رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز همچنین گفت: محل اطراف خود را حداقل تا فاصله ۱۰ متری از شاخ و برگ درختان خشک و خش و خاشاک پاکسازی کنید چون در اثر گرما و کوچکترین حرارت و جرقه، سریعا آتش‌سوزی به وجود می‏‌آید.
قانع بیان کرد: برپایی چادر در مسیل‌ها و یا کنار رودخانه‌ها پرهیز کنید و برای گرمایش خود درون چادر به هیچ عنوان از پیک نیک و یا زغال استفاده نکنید.
وی توصیه کرد: یک دستگاه خاموش‌کننده آتش‌نشانی و کیف محتوی لوازم کمک‌های اولیه داشته باشند هم‌چنین از حضور در زمین‌هایی که پوشش گیاهی انبوهی دارد و شناخت کافی نسبت به آن ندارید خودداری کنید. زیرا احتمال وجود حیوانات وحشی و چاه و گودال و سقوط در آن وجود دارد.
رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز همچنین تأکید کرد: در این روز بیشتر مراقب فرزندان و افراد سالخورده باشید و در صورت بروز هر گونه مشکل با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرید.
انتهای پیام

captcha