کل بودجه قرآنی سالانه کشور ۳۰۰ میلیارد تومان است/ کادرسازی نیاز اصلی فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3794235
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶
مهدی قره‌شیخلو:

کل بودجه قرآنی سالانه کشور ۳۰۰ میلیارد تومان است/ کادرسازی نیاز اصلی فعالیت‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور گفت: کل بودجه قرآنی کشور به صورت سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است که آن هم بسته به درآمدهای کشور تخصیص می‌یابد.

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در جمع پیشکسوتان قرآنی استان کردستان که امروز، ۹ اسفندماه در مجتمع نور برگزار شد، اظهار کرد: پیشکسوتان و فعالان دارای جایگاه ویژه‌ای در جامعه هستند و باید همواره از دیدگاه و نظرات آن‌ها در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی بهره‌مند شویم.
وی افزود: فعالان، پیشکسوتان، مربیان، مؤسسات و متخصصان قرآنی باید همواره همچون ید واحده با هم در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی جامعه گام بردارند؛ چراکه تفرقه بین این افراد می‌تواند بزرگترین آسیب را به فعالیت‌های قرآنی بزند.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور بیان کرد: یکی از مشکلات و معضلات فعالیت‌های قرآنی این است که دوستان و فعالان قرآنی خیلی اهل مطالبه جدی نیستند و نیاز به حضور مؤثرتر فعالان قرآنی و در میدان بودن آنها هستیم.
وی با اعلام اینکه با توجه به مباحث مطرح شده از سوی پیشکسوتان قرآنی مشخص شد که این فعالان قرآنی آسیب‌ها را خوب شناسایی کرده‌اند، اعلام کرد: یکی از معضلات اصلی فعالیت‌های قرآنی این است که یک متولی شاخص برای فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد و همین امر موجب موازی کاری در برنامه‌های قرآنی شده است.
قره شیخلو عنوان کرد: پیشکسوتان و فعالان قرآنی باید مطالبات خود را از دولت و مجلس پیگیری کنند؛ چراکه پیگیری مطالبات می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات ما را در این عرصه مرتفع کند.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور گفت: کل بودجه قرآنی کشور به صورت سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است که بسته به درآمدهای کشور این اعتبار تخصیص می‌یابد.
وی ادامه داد: این اعتبارات محدود قرآنی به دلیل نبود یک متولی شاخص مانند گوشت قربانی شده و نمی‌توان به صورت منسجم از آن استفاده کرد.
قره‌شیخلو با بیان اینکه نیاز امروز ما در عرصه فعالیت های قرآنی صندلی، میز و دفتر و امکانات سخت‌افزاری نیست، افزود: مهم‌ترین نیاز امروز در بخش قرآن، کادرسازی و تربیت انسانی است.
وی از پیشکسوتان و فعالان قرآنی درخواست کرد تا با شناسایی جوانان قرآنی مستعد و تربیت و بارور کردن این استعدادها، متخصصان قرآنی مورد نیاز استان را تربیت کنند که در این راستا سازمان دارالقرآن الکریم آمادگی کامل برای برگزاری دوره‌های تخصصی فصلی برای این استعدادهای قرآنی را دارد.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم عنوان کرد: ما سفرهای استانی زیادی را داشته‌ایم و در هر سفر استانی، فعالان قرآنی درخواست برگزاری دوره‌های تخصصی و مطالبات دیگری را داشته‌اند و ما نیز قول مساعد در این زمینه داده‌ایم اما تاکنون هیچ استانی پیگیر این امر نشده است.
انتهای پیام

captcha