اعمال جنگ تركیبی دشمن در 8 بخش بر علیه ایران/ در عرصه بین‌الملل اقتدار كامل داریم
کد خبر: 3789996
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
علیپور مطرح كرد:

اعمال جنگ تركیبی دشمن در 8 بخش بر علیه ایران/ در عرصه بین‌الملل اقتدار كامل داریم

گروه سیاست و اقتصاد ـ معاون اجرایی سپاه فجر فارس با یادآوری توطئه‌های دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تاكنون گفت: در طی 40 سال عمر انقلاب اسلامی، جنگ تركیبی در 8 بخش مختلف با دشمنان داشتیم.

به گزارش ایكنا از فارس، قاسم علیپور، معاون اجرایی سپاه فجر استان فارس امروز، 24 بهمن‌ماه در جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی جهاد دانشگاهی این استان در گام نخست این سئوال را مطرح كرد كه چرا بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی اهمیت فراوانی دارد و ادامه داد: بسیاری از تئوریسن‌های دنیا معتقدند كه انقلاب‌ها معمولاً چهل سالگی را نخواهند دید.
وی با بیان اینكه دشمنان تلاش بسیاری كردند تا این انقلاب به 40 سالگی نرسد، افزود: در طی 40 سال عمر انقلاب اسلامی، جنگ تركیبی در 8 بخش مختلف با دشمنان داشتیم.

دشمن تمام توان خود را به میدان آورده است
علیپور با تصریح اینكه دشمن همه توان و تلاش خود را در عرصه‌های مختلف بر علیه نظام جمهوری اسلامی به میدان آورده است، گفت: نخستین جنگی كه دشمن بر علیه كشور ما انجام می‌دهد، جنگ دیپلماتیك است كه در عرصه‌های بین‌الملل به شدت با این موضوع مواجه هستیم.

در عرصه بین‌الملل منزوی نیستیم
معاون اجرایی سپاه فجر فارس ادامه داد: دشمنان در تلاش هستند كه به دنیا ثابت كنند، جمهوری اسلامی در انزوا به سر می‌برد اما در این عرصه خودشان اقرار كرده‌اند كه شكست خورده‌اند زیرا ما نه تنها در صحنه بین‌المللی منزوی نیستیم بلكه در هر صحنه‌ای كه تقابلی میان جمهوری اسلامی با سایر كشورها ایجاد شده است، ما پیروز بودیم.
وی، سفر رسمی همراه با تشریفات رسمی و اقامت چند روزه سرلشكر شمخانی به عنوان نماینده كشورمان به افغانستان همزمان با سفر مخفیانه ترامپ به عراق و بدون برگزاری هیچ‌گونه استقبال رسمی را نمونه‌ای از این قضیه دانست و گفت: در نبردهای بین‌المللی كه اتفاق افتاده همه ظرفیت‌های ما در عرصه‌های مختلف پای كار نبوده است اما مشاهده می‌كنیم در منازعات بین‌الملل دشمن با خفت تمام پیشنهاد آتش بس و صلح و مذاكره را داده است.

تلاش دشمن برای تغییر نگرش‌ها
علیپور، جنگ دوم را جنگ شناختی و نرم برای تغییر نگرش‌ها عنوان كرد و گفت: مقام معظم رهبری به این موضوع در قالب جریان نفوذ تأكید كردند؛ ما در حوزه‌های علوم طبیعی مشكلات كمتری داریم اما در حوزه علوم انسانی مشكلاتی داریم كه باید به فكر برطرف كردن آن‌ها باشیم.
معاون اجرایی سپاه فجر فارس با بیان اینكه مخاطب تلاش‌های دشمن برای تغییر نگرش، مسئولان بالای نظام بوده است، گفت: گاهی اوقات در رفتار و گفتار برخی‌ها شاهد بودیم و در مجموع موضوعی كه اتفاق افتاده جریانی بوده كه ما را به سمت پیشبرد اهداف انقلاب پیش برده است.
وی یادآور شد: هم در جنگ دیپلماتیك و هم جنگ تغییر نگرش كه آمریكا در آن‌ها بسیار تلاش كرد، ما مشاهده كردیم كه وزیر امور خارجه كشورمان اعلام كردند قرارداد نوشتن با آمریكا حتی ارزش اینكه جوهری برای آن صرف كنیم ندارد.
علیپور، جنگ سوم را جنگ اطلاعات با ایجاد شبكه همكار برشمرد و گفت: دشمنان ما در اطراف جمهوری اسلامی به خصوص در حوزه شبكه‌های اطلاعاتی سرویس‌هایی را به وسیله برخی از كوتوله‌هایی مثل سازمان منافقی راه‌اندازی كرده‌اند تا یك جریان اطلاعاتی قوی را بر علیه كشورمان انجام دهند كه هم‌اكنون دیتاسنتر و زیرساخت‌هایی در برخی از كشورها نظیر امارات دارند اما میزان اطلاعات ما از این موارد در برخی از كشورها به حدی قوی است كه راهبرد آنان را می‌دانیم.

مردم با وجود مشكلات همواره به پای انقلاب خود ایستاده‌اند
معاون اجرایی سپاه فجر فارس با بیان اینكه جنگ چهارم جنگ سیاسی برای ایجاد دوگانگی سیاسی است، گفت: اكنون مشاهده می‌كنیم كه دشمن در این زمینه برخی موفقیت‌ها داشته است اما باز هم این پیروزی برای آن‌ها دوام نداشت. در دی‌ماه 96 مردم اعتراضات و مطالبات به حقی در موضوع‌های صنفی داشتند اما با فعالیت این دشمنان تبدیل به شعارهای هنجارشكن و ایجاد ناامنی برای كشور شد و در آن دشمن تلاش می‌كرد تا این قضایا را به نفع خودش رقم زند اما در راهپیمایی 22 بهمن این ملت با وجود شرایط سخت آب و هوایی حضور پیدا كردند و نشان دادند كه درست است در برخی از موضوعات گلایه دارند، اما هر جایی كه انقلاب نیاز به دفاع دارد در آن عرصه حضور دارند.
وی، جنگ پنجم را جنگ سایبری و اختلال در سیستم‌ها دانست و گفت:‌ برخی از اخبار به گوشمان می‌رسد اما برخی اخبار دیگر را تنها تكنسین‌ها می‌دانند كه روزانه‌ با هك‌ها و تلاش‌های سازمان یافته‌ایم مواجه هستیم ولی امروز در این حوزه نه تنها ایمن شده‌ایم بلكه موفقیت‌های بسیاری هم كسب كرده‌ایم.
علیپور با بیان اینكه جنگ ششم، جنگ نامنظم برای بی‌ثبات‌سازی است، گفت: ماهانه شاهد بروز یك اتفاق تروریستی در كشور هستیم كه این مسئله باعث افزایش نفرت مردم از دشمنان شده است و هرچقدر ما این موضوعات را با دقت پیش ببریم اما دشمنان دست بر نمی‌دارند ولی در هر صورت محكوم به شكست هستند.

اعتراف دشمنان به قدرت ایران
معاون اجرایی سپاه فجر فارس، عرصه دیگر را معتبرسازی جنگ با تهدید نظامی علیه نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: هر جا كه می‌خواهیم مطالبه‌ای انجام دهیم، دشمنان می‌گویند گزینه‌ها روی میز است و معمولاً ما را از تهدید نظامی می‌ترسانند اما ما آن ظرفیت‌های نظامی كه ارائه كردیم باعث شده است كه رسماً اعتراف كنند ایران قدرتمند است.
وی بر این نكته تأكید كرد كه اگر دشمنان بدانند امروز می‌توانند به ما حمله كنند و شكست دهند، این موضوع را به فردا موكول نمی‌كنند و همین امروز انجام می‌دهند و ادامه داد: آمریكا زمانی به كشورهایی نظیر لیبی، عراق، سوریه و غیره حمله كرد كه در اوج ضعف بودند و این كشورها هرچه داشتند تقدیم كردند و بعد كه خیال آمریكا راحت شده، عملیات نظامی را بر علیه آنان انجام داده‌اند.

در جنگ اقتصادی نقطه ضعف از خودمان نشان دادیم
علیپور، هشتمین نوع جنگ را جنگ اقتصادی عنوان كرد و گفت: دشمن جنگ اقتصادی را با برنامه‌ریزی آغاز كرد و ما هم رفتارهایمان به گونه‌ای بود كه نقطه ضعف بیشتری از خود نشان دادیم و دشمن هم امید بیشتری به این عرصه بسته است.
وی با بیان اینكه بیشترین آسیبی كه در جنگ اقتصادی دیدیم ضعف در مدیریت عملیات روانی بود كه دشمن ایجاد كرده است، گفت: در برخی موضوعات ضعف از خودمان است و مخصوصاً دشمن هرچه داشته روی كرده است؛ تحریم‌های هوشمندی بر علیه ما اعمال كردند كه خودشان رسماً اعلام كرده‌اند كه این تحریم‌ها فلج كننده هستند و هیچ كشوری در آن‌ها نمی‌تواند دوام بیاورد.
معاون اجرایی سپاه فجر فارس با یادآوری شعارهای سال انتخاب شده توسط مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری چندین سال است كه شعار سال را در حوزه اقتصادی انتخاب می‌كنند زیرا دشمن دقیقاً فهمیده كه این نقطه آسیب و پاشنه آشیل ماست و رفتارهای ما در این جنگ گاهی به شكلی است كه دشمن امیدوار می‌شود لذا توقع است كه در این عرصه فراتر از گفتمان و مقاله و مطالب در عرصه عملی نسخه‌هایی مخصوصا ًمتناسب با بوم و استان و كشور ارائه دهیم تا از این مرحله عبور كنیم.
علیپور با بیان اینكه در حال عبور از یك پیچ تاریخی سخت انقلاب هستیم، گفت: اكنون تنها مقطعی از انقلاب است كه همه دشمنان ما متحد شدند و بر علیه ما دارند كار می‌كنند و برای اینكه از این مرحله عبور كنیم باید واقعیات را مرور كنیم.

به داشته‌های خود افتخار كنیم
وی با یادآوری اینكه فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب گفت: باید به داشته‌های خود بیشتر افتخار كنیم و بر اثر منازعات سیاسی نباید این مسائل را نادیده بگیریم و اگر توانمندی و موفقیتی داریم باید حتماً با افتخار به آن اشاره كنیم.
معاون اجرایی سپاه فجر فارس تأكید كرد: در برخی از موارد در عرصه‌های بین‌الملل خاص هستیم و حرف اول را در دنیا می‌زنیم مانند استقلال نظامی و سیاسی كه داریم و واقعاً در آن‌ها وابستگی وجود ندارد و دشمنان هم به این قضیه اعتراف می‌كنند.

اشاره به برخی از دستاوردهای انقلاب در عرصه‌های مختلف
علیپور، برخی از آمارهای جهانی را كه توسط مؤسسات معتبر اروپایی منتشر شده است را یادآور شد و گفت: در قدرت نظامی میان 7 كشور برتر دنیا قرار داریم و در موضوع قدرت جهانی شامل فاكتورهای مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره هفتمین قدرت جهانی هستیم.
وی با بیان اینكه امروز در عرصه‌های مختلف دستاوردها و پیشرفت‌های شگرفی داشتیم و در آن‌ها حرفی برای گفتن داریم مانند فناوری نانو، ساخت موشك‌ها و غیره‌، گفت: در سال 2018 در فناوری نانو رتبه چهارم دنیا را كسب كردیم.
معاون اجرایی سپاه فجر فارس با تصریح اینكه متأسفانه به داشته‌های خود افتخار نمی‌كنیم، افزود: بیش از 300 مؤسسه دانش‌بنیان در كشور ما در حوزه زیست فناورانه فعالیت می‌كنند كه رتبه 13 دنیا در این عرصه را داریم و همه این داشته‌ها هم در شرایط صد درصدی تحریم به دست آوردیم.
علیپور با بیان اینكه این دستاوردها به راحتی به دست نمی‌آید با وجود همه كارشكنی‌ها، توطئه‌ها و خراب كاری‌های دشمنان به دست آمده است، بر لزوم به روز بودن دانشجویان از فناوری‌های نوین تأكید كرد.
انتهای پیام

captcha