قرآن‌گذاری دروازه قرآن همزمان با جشن پیروزی انقلاب
کد خبر: 3787833
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

قرآن‌گذاری دروازه قرآن همزمان با جشن پیروزی انقلاب

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: مراسم رونمایی از قرآن دروازه قرآن همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکومند انقلاب اسلامی و در روز ۲۲ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، جهانبخش میرزاوند، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز امروز، 16 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به قدمت دیرینه دروازه قرآن گفت: قرآن قدیمی موجود در دروازه قرآن هم‌اکنون در موزه پارس شیراز نگه‌داری می‌شود.
وی افزود: طرح شبیه‌سازی و بازسازی این قرآن در حال انجام است و مفتخریم که همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن‌ماه مراسم قرار دادن صفحه‌ای از بازسازی این قرآن بر فراز دروازه قرآن برگزار خواهد شد.
میرزاوند اظهار كرد: دروازه قرآن به عنوان نماد شیراز از گذشته‌های دور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به علت وجود قرآن بزرگ و وزینی که گفته می‌شود سنگینی آن به 17 من می‌رسد در اذهان مردم مکانی متبرک به شمار می‌رفت.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز همچنین با بیان اینکه مرمت سازه دروازه قرآن به پایان رسیده است، بر لزوم بازگرداندن هویت اصلی به این بنای تاریخی شهر شیراز تاکید کرد.
انتهای پیام

captcha