مسئولان كانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای كشور گردهم می‌آیند
کد خبر: 3786800
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
در شیراز؛

مسئولان كانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای كشور گردهم می‌آیند

گروه اجتماعی ـ نخستین نشست مدیریتی مجامع كانون‌های فرهنگی ـ هنری دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای كشور با محوریت كانون‌های قرآن و هلال احمر در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد جامعی، رئیس دانشگاه فنی و ‌حرفه‌ای استان فارس امروز، 13 بهمن‌ماه گفت: نخستین نشست مدیریتی مجامع کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای کشور 14 تا 17 بهمن 97 در شیراز برگزار می‌شود.
وی افزود: این نشست با محوریت کانون‌های قرآن و عترت و هلال احمر با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت مدیریتی دبیران دانشجویی، تقویت و انسجام فعالیت‌ها و تشکیل مجامع کانون‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.
جامعی بیان کرد: در این نشست حدود 350 نفر ازکارشناسان فرهنگی، دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های فنی‌ وحرفه‌ای از سراسر کشور حضور دارند و با اصول آینده‌نگری، مسئله‌شناسی و برنامه‌‍‌ریزی فرهنگی، اصول کار تیمی و تشکیلاتی، مدیریت فرهنگی بر مدار ارزش‌ها و تشکیل کارگروه‌های منطقه‌ای آشنا می‌شوند.
رئیس دانشگاه فنی و‌حرفه‌ای استان فارس گفت: تبادل تجارب و ایده‌های کارشناسان برتر کانون‌ها، توسعه مهارت‌های ارتباطی، تاب‌آوری فرهنگی، احیای کانون‌های قرآن و عترت و همچنین احیای کانون‌های هلال احمر از دیگر موضوع‌هایی است که در نشست مدیریتی مجامع کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.
جامعی با بیان اینکه تمام هماهنگی‌های لازم برای میزبانی شایسته از این رویداد در شیراز، پیش‌بینی و برنامه‌ریزی لازم نیز صورت گرفته است، افزود: در این راستا جلسه‌هایی برگزار و کمیته‌های مختلف نیز برای اجرای بهتر امور شامل کمیته اجرایی، پذیرش و اسکان، کمیته روابط‌عمومی، کمیته پشتیبانی و تدارکات تشکیل شده است.
وی گفت: همچنین کمیته ویژه آموزش نیز به منظور برنامه‌ریزی و نظارت بر کارگروه‌های قرآن و عترت و هلال احمر نیز با حضور کارشناسان برتر کانونی و چهره‌های موفق کانونی با نظارت دفتر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی تشکیل شده که در پایان دوره نیز، گواهی حضور برای دانشجویان صادر می‌شود.
نادر امیدوار، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان فارس نیز گفت: در حال حاضر کانون‌های مختلف فرهنگی در آموزشکده‌های این استان فعال شده که به طور مثال در دانشکده شهید باهنر شیراز شاهد فعالیت هشت کانون فرهنگی و هنری شامل قرآن و عترت، هلال احمر، هنرهای نمایشی، گردشگری و ایرانشناسی، شعر و ادب، کارآفرینی، همیاران سلامت و تربیت‌بدنی هستیم.
وی افزود: دانشکده شهید باهنر یکی از دانشکده‌های پیشرو در ایجاد کانون‌های فرهنگی و هنری در کشور است، به طوری که این کانون‌ها از سال 91 فعالیت خود را آغاز کردند و بزرگترین هدف این کانون‌ها بالا بردن درجه مشارکت فرهنگی و مسئولیت‌پذیری دانشجویان است.
امیدوار به یکی از مهم ترین برنامه‌های نشست مدیریتی مجامع کانون‌های فرهنگی وهنری دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای کشور در شیراز اشاره کرد و افزود: افتتاحیه این مراسم روز دوشنبه، 15 دی‌ماه 97 با حضور نعمتی، مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی وحرفه‌ای کشور و اختتامیه نیز به همراه گزارش دبیران مجامع با حضور مهدی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای کشور و سایر مسئولان استانی برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان فارس یادآور شد: در این نشست همچنین انتخابات مجمع تخصصی کانون‌های قرآن و عترت و کانون‌های هلال احمر کشور در دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه امیدواریم میزبانی خوبی به عنوان خادمین سومین حرم اهل بیت(ع) برای سفیران کشور باشیم، گفت: در حاشیه این نشست دانشجویان شرکت کننده علاوه بر زیارت حرم مطهر شاهچراغ(ع) از سایر اماکن گردشگری شیراز از جمله حافظیه و سعدیه نیز بازدید می‌کنند.
انتهای پیام

captcha