حرم رضوی دانشگاه انسان‌سازی است
کد خبر: 3786302
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۶
حجت‌الاسلام رئیسی:

حرم رضوی دانشگاه انسان‌سازی است

گروه فرهنگی ــ تولیت آستان قدس رضوی گفت: حرم امام رضا(ع) دانشگاه مقاوم‌سازی و انسان‌سازی است که راه مقصد و مقصود را نشان می‌دهد.

حرم رضوی دانشگاه انسان‌سازی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی دیروز، 11 بهمن‌ماه، در جمع خانواده‌های شهدای مرزبانی خراسان رضوی، دانشجویان بسیجی دانشگاه استان البرز، دانشجویان دانشگاه افسری و مدیران کل دادگستری‌های کشور در صحن جمهوری اسلامی حرم رضوی خطاب به حاضران اظهار کرد: امروز که شما در این مکان با ارزش گرد هم جمع شده‌اید، نشان از دلدادگی و ارادت شما به آستان مقدس و پاک ائمه(ع) دارد. باید توجه داشت دلدادگی به امام رضا(ع) راه را برای رسیدن به خدا هموارتر می‌کند. 
 
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکخ حرم امام رضا(ع) دانشگاه مقاوم‌سازی و انسان‌سازی است که راه مقصد و مقصود را نشان می‌دهد، افزود: حرم رضوی باب‌العلم و باب‌الحکمه است؛ اگر انسان امامان خود را بشناسد و هدف و سیرت زندگی آنان را بفهمد و در زندگی خود از آن بهره برد، همیشه موفق خواهد بود. 
 
رئیسی ادامه داد: یکی از خصیصه‌های زندگی امام هشتم صبر و استقامت در برابر ظلم بود. باید امروز خانواده‌های شهدا این مسیر را ادامه دهند و در برابر شهادت عزیزانشان صبور باشند؛ اینگونه سیرت و روش امام را در زندگی خود نمایان کرده‌اند.
 
وی همچنین خطاب به قضات بیان کرد: قضاوت‌ها باید بر حسب عدالت باشد و رسیدگی به امور مردم به موقع انجام شود چرا که سیره امام رضا(ع) تفکیک حق از باطل بوده است. برای اینکه جامعه بر پایه و اصول راستی و درستی برپا گردد، لازم است احیای امر به معروف و نهی از منکر انجام شود. این کار باید بر سه اصل جزم علمی، عزم عملی و دوراندیشی استوار گردد. اگر کسی با روحیه بسیجی خدمت کند، هیچگاه خسته نخواهد شد؛ همانند امام رضا(ع) که شخصیتی خستگی ناپذیر بود. 
 
رئیسی افزود: اگرچه شنیدن خبر شهادت مرزبانان همه را غمگین می‌کند اما این امر از این بابت که مردان باغیرتی از جان خود می‌گذرند تا امنیت را در کشور حاکم کنند، جای خوشحالی دارد. خانواده شهدا نباید عزیزان خود را مرده تصور کنند بلکه آن‌ها همیشه زنده هستند؛ شهدا با اخلاص و ایمان واقعی به خدا وارد میدان شده و از جان خود که تمام سرمایه آنان بود، گذشتند. 
 
انتهای پیام
captcha