برگزاری کارگاه آموزشی «ارتقای مهارت‌های اخلاقی و زندگی» در کردستان
کد خبر: 3784606
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶

برگزاری کارگاه آموزشی «ارتقای مهارت‌های اخلاقی و زندگی» در کردستان

گروه اجتماعی- در راستای ارتقاء سطح مهارت های اساسی زندگی خانواده های زندانیان، کارگاهی آموزشی تحت عنوان «ارتقای مهارت‌های اخلاقی و زندگی» برای 400 نفر از همسران و فرزندان زندانیان امروز، ششم بهمن ماه در سطح شهر سنندج برگزار شد.

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: کارگاه آموزشی «ارتقای مهارت‌های اخلاقی و زندگی» با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌هایی که سرپرست آنها دارای محکومیت قطعی با بیش از 6 ماه حبس بود، برگزار شد.
وی افزود: در این کارگاه آموزشی شورای اجتماعی وزارت کشور، اداره کل زندان‌های کردستان و انجمن حمایت زندانیان سنندج همکاری داشتند.
مدیرکل زندان‌های کردستان جلوگیری از فروپاشی خانواده‌های زندانیان را یکی از مهم ترین دلایل برگزاری اینگونه کارگاه‌های آموزشی دانست و بیان کرد: با توجه به عدم حضور سرپرست خانواده، مسائل مادی، اخلاقی و یا اجتماعی متعددی خانواده زندانیان را تهدید می کند لذا امیدواریم با برگزاری اینچنین دوره های آموزشیِ پیشگیرانه، سطح آگاهی همسران و فرزندان زندانیان ارتقای داده شود.
وی آموزش را یکی از ضروری‌ترین نیازهای بشر در جامعه کنونی دانست و عنوان کرد: توجه به امر مهم آموزش در حوزه‌های مختلف اجتماعی بین خانواده‌های زندانیان بسیار ضروری است که خوشبختانه شورای اجتماعی وزارت کشور طی سال‌های گذشته با درک صحیح از این موضوع، بودجه‌ای را به بحث آموزش خانواده‌های زندانیان اختصاص می‌دهد.
ابراهیمی در پایان به انواع خدمات انجمن حمایت زندانیان سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: خدمات مختلف حمایتی، معیشتی، بهداشتی، درمانی، فرهنگی و تربیتی برای خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان ارائه می‌شود.
انتهای پیام

captcha