همه چیز درباره هجدهمين جشنواره فیلم فجر شیراز
کد خبر: 3784560
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

همه چیز درباره هجدهمين جشنواره فیلم فجر شیراز

گروه فرهنگی ـ مدیر اجرایی هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز به تشریح برنامه‌های این جشنواره پرداخت و گفت: این جشنواره طی روزهای 12 تا 22 بهمن‌ماه جاری و در سه نقطه شیراز اجرا خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، محسن خباز، مدیر اجرایی هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز امروز، 6 بهمن‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: این دوره از جشنواره به میزبانی مجتمع فرهنگی هنری شهر آفتاب شیراز برگزار خواهد شد.
وی با یادآوری اینكه این جشنواره همزمان با سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر در شیراز برگزار خواهد شد، افزود: بخشی از فیلم‌های جشنواره فجر در جدول جشنواره‌های استانی با انتخاب دبیرخانه جشنواره قرار دارند كه ما تلاش می‌كنیم تا بهترین فیلم‌ها را برای اكران به شیراز آوریم.
خباز با بیان اینكه تلاش می‌كنیم تا بین 18 تا 20 فیلم جشنواره را به شیراز آوریم، گفت: حداقل 65 اكران فیلم در طی ایام جشنواره خواهیم داشت كه تالار حافظ در هر روز 2 اكران، مجموعه شهر آفتاب حداقل 4 اكران و پردیس گلستان حداقل یك اكران را در طی ایام برگزاری جشنواره كه در روزهای 12 تا 22 بهمن‌ماه برگزار می‌شود، خواهند داشت ضمن اینكه امكان ارتقای حدود 55 سانس نیز داریم.

28 هزار صندلی؛ ظرفیت اسمی جشنواره
مدیر اجرایی هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز اظهار كرد: 28 هزار صندلی ظرفیت اسمی اولیه جشنواره فیلم فجر شیراز خواهد بود كه 7 اكران در روز برای فروش بلیت پیش‌بینی شده است.
وی در عین حال این نكته را یادآور شد كه بخش سیمرغ پروانه جشنواره كه ویژه كودكان و نوجوانان است طی روزهای 13 تا 18 بهمن‌ماه و در مجتمع هنری شهر آفتاب و تنها در یك اكران نوبت صبح اجرا خواهد شد.
خباز بر این نكته تأكید كرد كه تلاش می‌كنیم تا این فرصت را در اختیار مدارس كم‌برخوردار شیراز قرار دهیم و ادامه داد: سامانه irantic.com به‌منظور فروش بلیت این جشنواره در نظر گرفته شده است.

هر كد ملی تنها 4 بلیت می‌تواند خریداری كند
مدیر اجرایی هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز اضافه كرد: به‌دلیل استقبال گسترده مردم از جشنواره فیلم فجر ما تلاش می‌كنیم تا اقشار مختلف مردم بتوانند از این فرصت استفاده كنند لذا برای هر بار خرید با یك كد ملی امكان خرید تنها 4 بلیت فراهم می‌شود.
وی اظهار كرد: همچنین تلاش می‌كنیم تا جلسات نقد و تحلیل برخی از فیلم‌های جشنواره با حضور عوامل فیلم در شیراز برگزار كنیم كه این برنامه متعاقباً اعلام می‌شود.
خباز با بیان اینكه لیست نهایی فیلم‌هایی كه در شیراز اكران خواهد شد، طی روزهای آینده اعلام می‌شوند، گفت: امسال تلاش می‌كنیم تا نظرسنجی فیلم‌ها را به صورت الكترونیكی برای كسانی كه بلیت تهیه كرده‌اند، انجام دهیم و در انتهای جشنواره به فیلم‌هایی كه بیشترین آرای مردمی را كسب كرده‌اند، جوایزی اهدا خواهیم كرد.

سانس‌های اكران فیلم‌ها
مدیر اجرایی هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز به زمان اكران فیلم‌ها اشاره كرد و گفت: فیلم‌های جشنواره در تالار حافظ در ساعات 18 و 21، در پردیس سینمایی گلستان ساعت 21، سالن نارنجی مجموعه فرهنگی هنری شهر آفتاب ساعات 19 و 21 و سالن آبی این مجموعه ساعات 18 و 20 اكران خواهند شد.

نرخ بلیت‌ها
وی همچنین با اشاره به قیمت‌های بلیت‌ها در سال جاری گفت: قیمت بلیت برای تالار حافظ هر نفر 12 هزار تومان و برای مجموعه شهر آفتاب و پردیس گلستان هر نفر 15 هزار تومان انتخاب شده است.
خباز با یادآوری اینكه طی دو روز تعطیل ایام دهه فجر، جشنواره هم تعطیل خواهد بود و فیلمی نمایش داده نخواهد شد، گفت: فروش بلیت‌ها نیز از دوشنبه یا سه شنبه آغاز خواهد شد.
انتهای پیام

captcha