خیمه‌گاه به حرم حسینی(ع) متصل می‌شود
کد خبر: 3784356
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

خیمه‌گاه به حرم حسینی(ع) متصل می‌شود

گروه اجتماعی ـ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به احداث صحن حضرت زینب(س) در حرم امام حسین(ع) گفت: با احداث این صحن خیمه‌گاه به حرم مطهر متصل خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، اسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس امروز، 6 بهمن‌ماه در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان فیروزآباد گفت: به حمد الهی بازسازی حرم‌های مطهر ائمه معصومین(ع) در عتبات به اتمام و کار به مرحله توسعه حرم‌های مطهر رسیده است.
وی با اشاره به ویژگی‌های صحن حضرت زینب(س) در حرم امام حسین(ع) گفت: این صحن با وسعت ۱۶۴ هزار متر مربع تل زینبیه و خیمه‌گاه حسینی را به حرم مطهر متصل می‌كند.
قاسمی افزود: با همت مردم استان فارس ضریح مطهر خیمه‌گاه حضرت امام سجاد(ع) در محل خیمه‌گاه حسینی در کربلا نصب شد و این نشان ارادت از طرف مردم استان فارس تقدیم ساحت مقدس امام زین‌العابدین(ع) شد.
وی با بیان اینكه خدمت به بارگاه‌ها و قبور مطهر ائمه معصومین(ع) توفیق و عنایت خاصه حضرت زهرا(س) است، گفت: توسعه حرم‌ مطهر امام علی(ع) در نجف اشرف به نام حضرت فاطمه زهرا(س) رو به اتمام است و این هم افتخاری بزرگ برای مردم ایران اسلامی است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس اظهار كرد: حرم مطهر امام حسین(ع) با این عظمت فاقد صحن جهت خیل عظیم زوار است و با عنایت خاصه حضرت زهرا(س) ساخت صحن و شبستان جدید حرم مطهر امام حسین(ع) به نام مبارک عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س) به مردم ولایتمدار کشورمان واگذار شد.
قاسمی بیان كرد: وقتی ما داریم صحن‌های برای عتبات برای چهار صد سال دیگه می‌سازیم نشان از توفیق بزرگی است که خدای متعال نصیب ما کرده است.
وی یادآور شد: با وجود این همه مشکلات اقتصادی در کشور به لطف خدای متعال نه تنها با‌ کاهش ندورات مواجه نشدیم بلکه به عنایت خاصه اهل بیت(ع) نذورات مردم بیش از پیش برای ساخت و توسعه حرم‌های مطهر اهدا می‌شود.
انتهای پیام

captcha