خسارت ۱۰ میلیارد ریالی توفان و گرد و غبار به ریگان
کد خبر: 3779515
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
باقری اعلام کرد:

خسارت ۱۰ میلیارد ریالی توفان و گرد و غبار به ریگان

گروه اجتماعی - فرماندار ریگان گفت: گرد و غبار و توفان شدید بیش از ۱۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های این شهرستان خسارت وارد کرد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از فرمانداری ریگان، امین باقری، فرماندار ریگان دیروز سه‌شنبه، 18 دی گفت: گرد و غبار و توفان شدید که از دیروز تا شب گذشته در این شهرستان ادامه داشت خسارت‌هایی را به فضای سبز شهری، زیرساخت‌های شهری منابع طبیعی و کشاورزی وارد کرد.
فرماندار ریگان با اشاره به شن گرفتگی 30 درصد مزارع گندم و جو، یونجه و نخلستان‌های این شهرستان تصریح کرد: گرد و غبار شدید در شهرستان ریگان جاده ترانزیتی ریگان - چابهار و ریگان - نرماشیر را مسدود کرده بود که با تلاش نیروهای راهداری و پلیس راه این محور بازگشایی شد.
وی از فعالیت ادارات و مدارس شهرستان در روزی جاری خبر داد و گفت: راه ارتباطی 12 روستای شهرستان هنوز قطع است که با تلاش نیروهای راهداری در حال بازگشایی است.
باقری با اشاره تداوم گرد و غبار در شهرستان اظهار کرد: اهالی روستاهایی که در حاشیه کانون بحران فرسایش بادی قرار دارند تا فروکش شدن توفان در منازل خود قرار گیرند.
فرماندار ریگان با اشاره به اینکه اعتبارات کنونی جوابگوی مبارزه با هجوم شن‌های روان به باغات و نخیلات این شهرستان نیست، تأکید کرد: ریگان بعد از خوزستان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی در کشور است.
انتهای پیام

captcha