شیراز؛ میزبان جشنواره ملی عکس «وقف، چشمه همیشه جاری»
کد خبر: 3779382
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵

شیراز؛ میزبان جشنواره ملی عکس «وقف، چشمه همیشه جاری»

گروه اجتماعی ـ مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: ششمین جشنواره ملی عكس «وقف چشمه همیشه جاری» به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، ١٧ دی در جمع خبرنگاران بیان كرد: هر ساله سازمان اوقاف جشنواره‌هایی برگزار و میزبانی بعضی از آن ها را به طور تخصصی به یك استان واگذار می‌كند؛ ششمین دوره جشنواره ملی عكس «وقف چشمه همیشه جاری» نیز به میزبانی فارس برگزار خواهد شد.
وی گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری در حوزه وقف، جریان سازی برای تولید آثار فاخر در باره وقف و تشویق هنرمندان و پدید آورندگان آثار برتر هنری را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان كرد.
مدیركل امور اوقاف و امور خیریه فارس ارتباط مردم و جامعه با سنت وقف و نتایج ماندگاری آن را مهم‌ترین محوریت این جشنواره ذكر کرد و گفت: وقف و محیط زیست، وقف، سلامت و درمان، سبك اجتماعی، وقف و امامزادگان و بقاع متبركه، اقتصاد و توسعه علم و فناوری، وقف جمعی و مشاركتی، ترویج فرهنگ معارف قرآنی، وقف و ازدواج، وقف و اطعام و وقف، احسان، ایتام و فقرا از دیگر محوریت‌های این جشنواره است.
موسوی با بیان اینكه این جشنواره در در دو بخش عكاسی حرفه‌ای و عكس با موبایل برگزار می‌شود، گفت: ٥ اسفندماه ٩٧ آخرین مهلت ارسال عكس به جشنواره و اردیبهشت ماه ٩٨ اختتامیه آن برگزار خواهد شد.
وی جوایز این جشنواره در بخش عكاسی با دوربین حرفه‌ای را برای نفر اول تا سوم به ترتیب دریافت تندیس زرین جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ٦ میلیون تومان وجه نقد، تندیس زرین جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ٤ میلیون و اهدای تندیس زرین جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ دو میلیون تومان وجه نقد اعلام كرد.
مدیركل امور اوقاف و امور خیریه فارس همچنین گفت: جوایز این جشنواره برای برگزیدگان عكس برتر با موبایل برای نفر اول اهدای تندیس زرین جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ سه میلیون تومان خواهد بود.
موسوی ادامه داد: به نفر دوم و سوم در بخش عكس برگزیده موبایل نیز به ترتیب تندیس زرین جشنواره، دیپلم افتخار و دو میلیون تومان وجه نقد و اهدای تندیس زرین جشنواره، دیپلم افتخار و یك میلیون تومان كارت نقدی اهدا خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس یادآور شد: برای هر عكسی كه به جشنواره راه پیدا می‌كند به جز آثار برتر مبلغ ٢٠٠ هزار تومن حق تالیف پرداخت خواهد شد.
یادآور می‌شود، در پایان این نشست خبری از پوستر ششمین دوره جشنواره ملی عكس «وقف، چشمه همیشه جاری» رونمایی شد.
انتهای پیام

captcha