طرح گذر فرهنگ و هنر در ۹ استان اجرا می‌شود
کد خبر: 3778523
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

طرح گذر فرهنگ و هنر در ۹ استان اجرا می‌شود

گروه فرهنگی - مشاور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در امور برنامه‌ریزی با اشاره به حمایت وزارت ارشاد از کسب و کار‌های فرهنگ و هنری گفت: در همین راستا راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر در ٩ استان کشور در دستور کار است.

طرح گذر فرهنگ و هنر در ۹ استان اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر سیدآبادی، مشاور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در امور برنامه‌ریزی شامگاه گذشته، 14 دی در مراسم افتتاحیه دبیرخانه بازار هنر در سنندج اظهار کرد: یکی از سیاست‌های وزارت ارشاد طی دو سال اخیر توجه به بازار هنر است.
وی تقویت ظرفیت‌های مردمی فرهنگ و عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی و هنری را از برنامه‌ها و موضوع‌های مورد توجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و افزود: بر همین اساس پروژه‌های برای این موضوع‌ها تعریف شده است.
مشاور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در امور برنامه‌ریزی، به طرح حمایت از تجارت الکترونیک در قالب اختصاص تسهیلات وزارت ارشاد اشاره کرد و عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در این راستا در سطح کشور انجام شده است که فعالان فرهنگی و هنری کردستان نیز می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
وی با اشاره به حمایت وزارت ارشاد از کسب ‌و کارهای فرهنگ و هنری گفت: در همین راستا راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر در ٩ استان کشور در دستور کار است.
سیدآبادی با اظهار تاسف از تبدیل شدن جامعه ایرانی به مصرف‌کننده بازار هنر اعلام کرد: این مصرف کننده بودن در حالی است که در آفرینش و تولیدات هنری جزو تولیدکنندگان محسوب می‌شویم ولی در بازار هنر شاهد آن نیستیم.
وی با بیان اینکه اشتیاق و علاقه برای تولید محصولات هنری در کشور وجود دارد، عنوان کرد: در صورت فراهم شدن امکان بازار یابی محصولات هنري هنرمندان می‌توان از حالت مصرف‌کنندگی به تولیدکنندگی تبدیل شد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور برنامه‌ریزی با تأکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مبادلات اقتصادی افزود: ایجاد بازار هنر منجر به زنده نگه داشتن هنر خواهد شد و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای این طرح بهره گرفت.
وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هر کمک و حمایتی در راستای به روز کردن و حفظ واعتلای هنر در کردستان دریغ نخواهد کرد، یادآور شد: ایجاد گذرهای فرهنگ وهنر یکی از برنامه‌های این وزارتخانه است که با مشارکت ادارت کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان‌ها و شهرداری‌ها و صاحبان کسب و کارهای فرهنگی وهنری راه‌اندازی می‌شود.
انتهای پیام

captcha