نداشتن متولی واحد؛ مشکل اساسی حوزه فرهنگ
کد خبر: 3774965
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

نداشتن متولی واحد؛ مشکل اساسی حوزه فرهنگ

گروه اجتماعی ـ امام جمعه سروستان معتقد است كه یکی از مسائلی که باعث شده است تا در امر فرهنگ توفیق زیادی کسب نکنیم این است که فرهنگ متولی واحدی ندارد و هر کسی بنا به تشخیص خود در این مسئله ورود می‌کند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی،‌ امام جمعه سروستان امروز، 2 دی‌ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: یکی از ایرادهایی که بر همه ما مسئولان، از مسئولان شهرستانی تا استانی و بالاتر این است که بین مردم حضور نداریم.
وی ضمن درخواست هدیه کتاب به کتابخانه‌های مساجد افزود: یکی از مسایلی که می‌توانیم با آن مسئله کتاب و کتابخوانی را در شهرستان گسترش دهیم این است که کتاب را به صورت سهل الوصول در کتابخانه‌های مساجد قرار دهیم تا مردم بتوانند استفاده کنند.
امام جمعه سروستان با اشاره به پراكنده‌كاری‌ها در حوزه فرهنگ ادامه داد: یکی از مسائلی که باعث شده است تا در امر فرهنگ توفیق زیادی کسب نکنیم این است که فرهنگ متولی واحدی ندارد و هر کسی بنا به تشخیص خود در این مسئله ورود می‌کند.
محمدحسن ضیایی،‌ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سروستان نیز در این نشست گفت: برنامه‌های دهه فجر باید به شکلی برگزار شود که در خور شأن انقلاب اسلامی است.
ضیایی با اشاره به تداخل ایام فاطمیه با دهه فجر ادامه داد: امسال در حالی به پیشواز جشن‌های دهه مبارک فجر می‌رویم که در چند روز از این دهه، ‌ایام سوگواری فاطمیه را خواهیم داشت و لازم است تا این موضوع نیز در برنامه‌ریزی‌ها گنجانده شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سروستان افزود: در مورد سالن نمایش با پیگیری‌هایی که صورت گرفته‌ است شهرداری زمین لازم را در اختیار قرار داد و بنا شد تا شهرداری سالن را بسازد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را تجهیز كند.
انتهای پیام

captcha