سابقه ۶۵ ساله استکبارستیزی دانشجویان
کد خبر: 3769904
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱

سابقه ۶۵ ساله استکبارستیزی دانشجویان

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تشریح ویژگی‌‌های دانشجوی در تراز انقلاب، انگیزه الهی و عمل ولایی را شاخصه این دانشجویان دانست و اظهار کرد: سابقه استکبارستیزی دانشجویان ۶۵ ساله است.

امام

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد‌ امروز چهارشنبه، ۱۴ آذر در دیدار با روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی لرستان، اظهار کرد: در روز دانشجو جامعه احساس نشاط می‌کند و آن به‌دلیل حضور دانشجویان در عرصه‌های گوناگون است.
وی با اشاره به این‌که اهمیت روز دانشجو به چند جهت است، اضافه کرد: اهمیت روز دانشجو به جهت روحیات برجسته دانشجویان ازجمله اخلاص، صراحت در لهجه و صحبت کردن از ته‌دل است.
آیت‌الله میرعمادی بُعد دیگر اهمیت روز دانشجو را نقش کلیدی دانشجویان در پیشرفت و توسعه و آینده کشور دانست و با ذکر این مطلب که دانشجویان مدیران آینده کشور هستند، اضافه کرد: دانشجو نقش اساسی در پیشرفت توسعه آینده کشور دارد آینده کشور به دست دانشجویان است.

دانشجو، آرمان‌‌ها را عملی می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اهمیت دیگر روز دانشجو را نقش دانشجویان در تحول جامعه برشمرد و گفت: دانشجویان ایده‌آل‌ها و آرمان‌‌ها را عملی می‌کنند دانشجو باید تحول معرفتی ایجاد می‌کند.
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که نابسامانی‌های مختلف را می‌توان توسط دانشجویان اصلاح کرد، ادامه داد: دانشجو می‌تواند تحول فرهنگی و اجتماعی اقتصادی و سبک زندگی ایجاد کند؛ چراکه دانشگاه تحول‌آفرین است و اگر به فرموده امام راحل دانشگاه مبدأ تحول است باید دانست که اساتید و دانشجویان تحول‌آفرین هستند.
این مفسر قرآن‌کریم با ذکر این مطلب که تمام نیروهای انقلاب با دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان ارتباط دارند، تصریح کرد: آن‌چه مهم است هیچ نامه‌ای به دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان نمی‌رسد مگر این‌که همان روز یا فردا آن پاسخ آن‌را داده‌ایم.
وی با اشاره به این‌که نباید در برابر ضعف و انحرافات ساکت نباشیم، تصریح کرد: اما این‌که ما همه چیز را به نماز جمعه بکشیم صلاح نیست چراکه ما به‌دنبال اصلاح و خیرخواهی هستیم و مهم این است که ما جلوی ناهنجاری‌ها را از طریق امر به معروف و نهی از منکر بگیریم.
امام جمعه پدر معنوی جامعه و سلاحش آیات قرآن است
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که امام جمعه پدر معنوی جامعه است، اضافه کرد: سلاحش امام جمعه، آیات قرآن، خیرخواهی و اخلاق و آیات قرآن است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که با ذکر این مطلب که این‌که ما انتظار داشته باشیم همه چیز در نمازجمعه حل شود نامعقول است، اضافه کرد: البته در مرحله‌ای انتقاد از طریق نماز جمعه بیان می‌شود.
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که مجمع مشورتی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان تشکیلات اسمی و تشریفاتی نیست، تصریح کرد: دانشجویان می‌توانند نظرات خود را در این مجمع بیان کنند و انتظار از دانشجویان این است که دانشجویان باید در تراز انقلاب باشند.
این مفسر قرآن‌کریم با ذکر این ویژگی دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی چیست، تصریح کرد: دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی در حوزه دین فردی مؤمن، باتقوا با انگیزه الهی و عمل ولایی است.
وی با اشاره به این‌که دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی باید در حوزه علم کوشا خلاق صاحب ایده و تولید‌کننده علم باشد، تصریح کرد: دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی در حوزه سیاست باید مطالبه‌گر بوده و دارای آگاهی از مبانی سیاسی اسلامی باشد این در حالی‌است که استکبارستیزی شاخصه اصلی دانشجویان است کمااینکه استکبارستیزی دانشجویان سابقه ۶۵ ساله دارد.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که رویش نسل جوان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چشم‌گیر بوده است، اضافه کرد: از تشکل‌‌های دانشجویی انتظار می‌رود که جذب حداکثری داشته باشند و از آرمان‌‌ها دفاع کنند.

انتهای پیام

captcha