جامعه را با علم و عقل اداره کنیم
کد خبر: 3769814
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

جامعه را با علم و عقل اداره کنیم

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس شورای زکات کشور وی با بیان اینکه باید جامعه را با علم و عقل اداره کنیم، گفت: علمی‌ترین وزارتخانه بعد از وزارت علوم، وزارت جهادکشاورزی است بنابراین هیچ حرکتی در این وزارتخانه نباید بدون معیار و مجوزهای علمی ادامه داشته باشد.

دانش هسته‌ای؛ بلندگویی برای رساندن حرف ما به دنیا

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای زکات کشور در گردهمایی سنگرسازان بی‌سنگر در استان همدان، با تأکید بر اینکه باید به سمت علمی کردن کشاورزی برویم‌‌، اظهار کرد: با علم می‌توان تولیدات را افزایش داد و متناسب با رشد جمعیت این بخش را پیش برد.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه علم ارزشمند است و اسلام برای علم ارزش قائل است، عنوان کرد: سازمان اداری و استخدامی باید در این موضوع وارد شود و نیروها را بر این اساس وارد کند.
وی با بیان اینکه باید جامعه را با علم و عقل اداره کنیم، یادآور شد: علمی‌ترین وزارتخانه بعد از وزارت علوم، وزارت جهادکشاورزی است بنابراین هیچ حرکتی در این وزارتخانه نباید بدون معیار و مجوزهای علمی ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه امروز علم یک قدرت است، اظهار کرد: اگر دانش هسته‌ای نبود به این جایگاه نمی‌رسیدیم و دنیا حرف ما را نمی‌شنید چرا که علم بود که کشورهای غربی و اروپایی را پای میز مذاکره کشاند.
تقوی افزود: اگر کشاورزی با همین شیوه ادامه یابد و سرعت خود را بیشتر کند در ۱۰-۱۵سال آینده یکی از کشاورزی‌های مهم منطقه خواهیم شد.
رئیس شورای زکات کشور با بیان اینکه روش بهره‌برداری از امکانات کشور از جمله آب و خاک مهم است، تاکید کرد: مسأله خاک از آب هم مهمتر است و رسانه‌ها باید این ارزش را بیان کنند.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم کشاورزی رونق بگیرد و نیازهای کشور را برآورده و استقلال خود را حفظ کنیم باید به علم و دانش تکیه کنیم.
تقوی با تأکید بر اینکه فرهنگ عمومی مردم باید در زمینه آب و خاک بالا برود، اظهار کرد: خاک به قدری ارزشمند است که انسان در نماز برخاک سجده می کند بنابراین رسانه ها فصلی را برای خاک و آب بازکنند و اطلاعاتی را که می‌شود در سطح فرهنگ عمومی به مردم داد را ارئه دهند.
انتهای پیام

 

captcha