میزبانی خوزستان از مسابقات قرآن «مدهامتان» روستایی کشور
کد خبر: 3768864
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

میزبانی خوزستان از مسابقات قرآن «مدهامتان» روستایی کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ سومین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» روستایی به میزبانی استان خوزستان در دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

میزبانی خوزستان از مسابقات قرآن «مدهامتان» روستایی کشور

حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور، مسئول کانون‎‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان در گفت‌‎وگو با ایکنا از خوزستان، اعلام کرد: سومین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» روستایی کشور به میزبانی خوزستان برگزار می‌شود. این مسابقات به تصویب حوزه فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید و  در دو بخش آقایان و بانوان در رشته‌های قرائت، اذان(ویژه آقایان) و ترتیل برگزار می‌شود.

وی گفت: خوزستان دارای 360 کانون فرهنگی و هنری روستایی است که یک سوم کانون‌های استان را تشکیل می‌دهند. سال گذشته این مسابقات در هرمزگان برگزار شد و از استان خوزستان محمد دغاغله و محمد‌سعید مهربان موفق به کسب رتبه‌های کشوری شدند.

همت‌پور اظهار کرد: این مسابقات در گروه سنی 18 تا 30 سال برگزار می‌شود و با توجه به تعداد قابل توجه کانون‌ها در شهرستان دزفول، شهرک شهید محمد منتظری به عنوان مکان برگزاری این مسابقات قرآنی انتخاب شده است.

مسئول کانون‎‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری مسابقات کشوری مدهامتان روستایی در دست اقدام است، گفت: تلاش می‌کنیم در حین برگزاری مسابقات برنامه‌های جنبی مثل کرسی‌های تلاوت با حضور قاریان استان‌های مختلف در شهرستان دزفول و حتی‌المقدور در استان برگزار شود. این جشنواره با همکاری کانون فرهنگی هنری معراج روستای شهید محمد منتظری به مدت دو روز در دی‌ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha