تأمین معیشت؛ مهمترین نیاز معلولان
کد خبر: 3768850
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

تأمین معیشت؛ مهمترین نیاز معلولان

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان استثنایی افرادی هستند که باید بیش از دیگران به آنها توجه شود چرا که نیازهای این دانش‌آموزان، خاص و متمایز است‌، گفت: تأمین معیشت مهمترین نیاز معلولان است که همین امر نقش مهمی در توانمندسازی و تحصیل دارد.

دانش‌آموزان استثنایی بیش از دیگران نیاز به توجه دارند

به گزارش ایکنا از همدان، پروین قربانیان، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان یکشنبه، 11 آذرماه در همایش روز جهانی معلولان در همدان، اظهار کرد: معلولان جامعه با وجود تمام محدودیت‌های خود افتخارات زیادی در مسابقات جهانی آفریدند و ثابت کردند می‌توانند مانند دیگر افراد یک زندگی پرافتخار و زیبا داشته باشند.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان استثنایی افرادی هستند که باید بیش از دیگران به آنها توجه شود چرا که نیازهای این دانش‌آموزان، خاص و متمایز است‌. گرچه این دانش‌آموزان نابینا، ناشنوا و یا معلولیت جسمی و ذهنی دارند اما قلب آنها سرشار از مهر و عطوفت است.
وی با اشاره به اینکه روز جهانی معلولان فرصتی برای توجه به آنها است، عنوان کرد: این روز جهانی فرصتی است که حداقل برای یک روز به این افراد توجهی خاص داشته باشیم و از زاویه آنها به دنیا نگاه کنیم.
قربانیان معلولیت را یک بُعد اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: معلولیت یک بُعد اجتماعی است ‌که سبب محدودیت رابطه آنها با جامعه و دنیای اطرافشان می‌شود اما این موضوع بدین معنا نیست که آنها را قشری ضعیف بدانیم.
وی تأکید کرد: اگر به این افراد خلاق امکانات و فرصتی برای اثبات خلاقیت و توانایی‌شان داده شود به جرأت می‌گویم که می‌توانند موفق شوند.
قربانیان شعار امسال سازمان جهانی معلولان را «توانمندسازی، مشارکت و برابری» اعلام کرد و گفت: آموزش مهارت‌های فردی، اجتماعی و درمان توانمندسازی این افراد است که همت مسئولان و نهادهای مربوطه را می‌طلبد.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان در پایان مهمترین نیاز معلولان را تأمین معیشت آنها دانست که زمینه توانمندسازی و تحصیل آنها را فراهم می‌کند.
انتهای پیام

captcha