نمایندگان مجلس اهل معامله با دشمن نباشند
کد خبر: 3768227
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶

نمایندگان مجلس اهل معامله با دشمن نباشند

گروه سیاسی- امام جمعه کرج گفت: مجلسیان نباید اهل‌معامله با دشمن باشند، آن‌ها باید برای اعتلای ارزش‌های اسلام و انقلاب قانون‌گذاری کنند.

نمایندگان مجلس اهل معامله با دشمن نباشند

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، نهم آذر در خطبه‌های نمازجمعه کرج بر ضرورت حل مشکلات معیشتی مردم تاکید کرد و افزود: مسئولان به فکر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشند، وقتی مردم از لحاظ اقتصادی در تنگنا باشند دشمن از این موضوع استفاده می‌کند و بر موج اعتراضات مردم نسبت به مطالبات خود سوار می شود.
وی با اشاره به اینکه مقابله همه‌جانبه با مفاسد اقتصادی ضرورتی انکارناپذیر است، گفت: نباید اجازه دهیم عده ای سودجو از شرایط جامعه به نفع خود استفاده کنند و عملکرد نظام و مسئولان را زیر سوال ببرند.
این مسئول در ادامه از وجود برخی مشکلات در دانشگاه‌های البرز سخن به میان آورد و بیان کرد: مدیران دانشگاه‌ها مواظب باشند، نباید با دلایل مختلف به دانشجوها ناامیدی القا کنند. یکی از ترفندهای دشمنان در جنگ نرم القای ناامیدی است و مدیری که این عمل را انجام دهد و دانشجویان را به مهاجرت تشویق می‌کند، به کشور و مردم این سرزمین خیانت کرده است.
این مسئول تصریح کرد: دانشگاه نباید جولانگاه فتنه‌گران شود، همایش برگزار کنند و دانشجویان را تشویق کنند که در همایش شرکت کنند تا تشویق به مهاجرت شوند.
خطیب جمعه کرج اضافه کرد: همچنین دریکی از دانشگاه‌های استان به دختران اجازه دوچرخه‌سواری داده شد. با ورزش و دوچرخه‌سواری برای بانوان مخالف نیستیم ولی نحوه برگزاری و مکان برگزاری چنین رویدادهایی مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با طرح این سؤال که آیا درست است عکس تنها دانشجوی شهید دانشگاه را بردارید و نگذارید که در دانشگاه نصب شود بعد عکس سران فتنه را بر درو دیوار بچسبانید؟
امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به اهانت برخی به مادران و خانواده شهدا در اصفهان اشاره کرد و گفت: شنیده ها حاکی از این موضوع است که برخی در اصفهان به خانواده شهدا توهین کرده اند. باید با مسببان این مسئله به شدت برخورد شود تا دیگر کسی به خودش جرات انجام این قبیل کارها را ندهد.
حسینی همدانی تصریح کرد: خانواده شهدا مهم‌ترین سرمایه این نظام هستند، باید قدر آن‌ها را بدانیم، تجلیل از خانواده شهدا گرامیداشت فرهنگ ایثار و شهادت است و مسئولان و مردم باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.و اگر کوتاهی وجود دارد باید جبران شود زیرا آرامشی که در حال حاضر داریم مدیون دستان پاک و احساس ناب و محبت مادرانه مادران شهداست.
این مسئول در ادامه به سالروز شهادت سیدحسن مدرس اشاره کرد و گفت: شهید مدرس بهترین الگو برای مجلسیان است، نماینده مردم باید همچون مدرس؛ شجاع، انقلابی، دشمن‌شناس و استکبارستیز باشد، نماینده‌ای که از تهدیدهای رسانه‌ها و فشارهای مخالفان بترسد و از مواضع حق و الهی عقب‌نشینی کند، نمی‌تواند وظیفه‌اش را به‌درستی انجام دهد. البته همه نمی‌توانند مثل مدرس باشند اما مجلسیان باید بصیرت خودشان را بالا ببرند و از نقشه‌های دشمن مطلع باشند.
وی تاکید کرد: مجلسیان نباید اهل‌معامله با دشمن باشند، آن‌ها باید برای اعتلای ارزش‌های اسلام و انقلاب قانون‌گذاری کنند. نماینده انقلابی نباید منافع شخصی و جناحی را مقدم بر منافع نظام، مردم و اسلام بداند.
این مسئول اضافه کرد: متاسفانه لابی‌گری‌ها و سیاسی‌کاری‌هایی که برخی انجام می‌دهند تا بر مسند خود باقی بمانند مخالف شان نمایندگی و وکالت مردم است.
وی در پایان بر ضرورت مقابله با جنگ نرم دشمنان تاکید کرد و گفت: جنگ نرم باعث تضعیف بنیان‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه می‌شود. نباید به دشمنان این مرزو بوم اجازه بدهیم با هر عنوان و بهانه‌ای وارد میدان شوند، اعتقادات و ارزش های جامعه را هدف قرار دهند. باید با هوشیاری کامل مقابل دشمنان ایستادگی کنیم و آنان را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام گذاریم.
انتهای پیام

captcha