ترویج پرداخت زکات نیاز به فرهنگسازی دارد
کد خبر: 3767525
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

ترویج پرداخت زکات نیاز به فرهنگسازی دارد

گروه اجتماعی ـ امام جمعه کرج ترویج پرداخت زکات را مستلزم فرهنگسازی دانست و گفت: فرهنگسازی در این حوزه باید از مدارس آغاز شود.

ترویج پرداخت زکات نیاز به فرهنگسازی دارد

به گزارش ایکنا از البرز، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج امروز، 6 آذرماه در همایش زکات منطقه دو کشور که در مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور مستقر در کرج برگزار شد، اظهار کرد: پرداخت زکات یک تکلیف دینی و عبادی است که باید در جمع‌آوری آن یک انسجام همگانی و عزم جدی باشد.
وی افزود: اگر زکات به درستی در جامعه پرداخت شود هیچ فقیری وجود نخواهد داشت لذا باید در فرهنگ‌سازی پرداخت زکات از همه توان و ظرفیت استفاده شود.
این مسئول همچنین بر ضرورت ترویج فرهنگ زکات در مدارس تأکید کرد و گفت: اگر دانش‌آموزان در مدارس با امور مربوط به زکات آشنا شوند می‌توانند مبلغان خوبی برای خانواده‌ها باشند.
حسینی‌همدانی تصریح کرد: باید زکات یاوران جوان در مدارس فعال شوند و دانش‌آموزان در ترویج این فریضه دینی مشارکت کنند.
امام جمعه کرج در پایان به وضعیت پرداخت زکات در البرز اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌ای از زکات مربوط به زکات‌های مستحبی است که این امر نقص بزرگی برای استان است. البرز در تولید گندم رتبه دوم کشوری دارد و همچنین تولیدات دامی خوبی دارد به همین دلیل می‌طلبد که زکات واجب نیز در این استان توسعه پیدا کند.
انتهای پیام

captcha