اسکان ۱۶۰ هزار نفر شب در موکب‌های فارس در ایام اربعین
کد خبر: 3766730
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
قاسمی خبر داد:‌

اسکان ۱۶۰ هزار نفر شب در موکب‌های فارس در ایام اربعین

گروه اجتماعی ـ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس از اسکان و پذیرایی بیش از ۱۶۰ هزار نفر شب در موکب‌های این استان در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، اسكندر قاسمی، رئیس ستاد عتبات عالیات فارس امروز، 3 آذرماه در جلسه تجلیل از اعضای ستاد اربعین این استان با اشاره به صدور پروانه فعالیت برای ٢٢ موكب در كربلا، سه موكب در شلمچه، سه موكب در نجف، یك موكب در كاظمین و دو موكب در استان گفت: ١٤٨ خودرو تریلی و كامیون طی روزهای برگزاری مراسم اربعین خدمت به زوار حسینی را بر عهده داشتند.
وی یادآور شد: در مدت زمان برگزاری مراسم اربعین در كربلا شاهد اسكان و پذیرایی بالغ بر ١٦٠ هزار نفر شب در موكب‌ها بودیم.
علیرضا زینلی، مدیركل حج و زیارت فارس نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته برای فارس و دو استان همجوار حدود ٦٠ هزار ویزا صادر شد اما امسال با استقبال زائرین ٧٦ هزار ویزا برای فارسی‌ها و سه هزار ویزا برای زائرین استان كهگیلویه و بویر احمد صادر شد.
وی با بیان اینكه ثبت نام، اعزام زائرین و صدور ویزا بر عهده اداره‌كل حج و زیارت بود، اظهار كرد: امسال برای تمام متقاضیان اعزام به كربلا ویزا صادر شد.
محمدرضا حسن‌پور، معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز هم در این جلسه بیان كرد: در مدت برگزاری مراسم اربعین حسینی ٥٥٠ نفر از نیروهای شهرداری شیراز در بخش‌های مختلف مشغول به خدمت در مرز شلمچه بودند.
وی با بیان اینكه حضور شهرداری شیراز با استقرار موكب احمدبن‌موسی(ع) در مرز شلمچه موجب شد تا كمترین مشكل برای زوار به ویژه زائرین شرق شیراز ایجاد نشود، گفت: برای اولین بار در مرز شلمچه نانوایی و آشپزخانه سیار مستقر شد.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز یادآور شد: شهرداری شیراز علاوه بر بحث اسكان شبانه یکهزار و ٥٠٠ نفر در مرز شلمچه، پذیرایی روزانه بین سه تا چهار هزار نفر از زوار در وعده‌های صبحانه، ناهار و شام را بر عهده داشت.
انتهای پیام

captcha