نیاز به وحدت امت اسلامی کاملاً ملموس است
کد خبر: 3766519
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶

نیاز به وحدت امت اسلامی کاملاً ملموس است

گروه معارف ـ امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: وحدت امت اسلامی موضوعی نیست که نیاز به تشریح و ارائه دلایل داشته باشد، بلکه نیاز به وحدت امت اسلامی در شرایط کنونی کاملاً ملموس است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان روز گذشته، 2 آذرماه در جمع طلاب و اساتید دارالعلوم این شهر، گفت: وحدت امت اسلامی یک امر قیاسی و عقلی نیست، بلکه نصوص قرآن و سنت بر این نکته تأکید دارند.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان ادامه داد: وحدت امت اسلامی موضوعی نیست که نیاز به تشریح و ارائه دلایل باشد، بلکه نیاز به وحدت امت اسلامی در شرایط کنونی کاملاَ ملموس است.
وی اظهار کرد: متأسفانه امروز مسلمانان در مقابل هم قرار گرفته و یکدیگر را می‌کشند، درحالی‌که نصوص صریح قرآن و حدیث مسلمانان را به وحدت و همدلی دعوت داده و آن‌ها را «امت واحده» معرفی می‌کند.
مولوی عبدالحمید افزود: وحدت فقط با حرف و شعار حاصل نمی‌شود، بلکه وحدت باید در عمل اجرا شود. نگاه ما به شیعه و سنی باید یکسان باشد.
وی بیان کرد: بنده به‌عنوان یک طلبه و پیش‌نماز اهل‌سنت وقتی از وحدت سخن می‌گویم نباید بین شیعه و سنی و بین مراجعه‌کنندگان شیعه و سنی و اقوام متعدد تبعیض و تفاوت قائل باشم. ما باید خودمان را متعلق به ملت ایران بدانیم و در درجه اول تمام ایرانیان و سپس تمام مسلمانان دنیا را دوست داشته باشیم و برای تمام انسان‌ها بیندیشیم.
این عالم اهل سنت ادامه داد: حوزه‌های علمیه و مراکز و مدارس دینی باید این اندیشه را داشته باشند که در عمل بین مردم ایران و مسلمانان جهان تفاوت قائل نباشند. ما حتی باید با تمام مسلمانان جهان احساس اخوت و همبستگی داشته باشیم، زیرا همه ما کلمه توحید «لا إله إلا الله و محمد رسول‌الله» را بر زبان آورده‌ایم.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان اظهار کرد: وحدت عملی می‌تواند ما را به وحدت و اخوت پایدار و در نتیجه به امنیت پایدار برساند و صف ما را در مقابل دشمنان‌مان مستحکم و نفوذناپذیر کند.

انتهای پیام

captcha