مبارزه با فساد وظیفه تمام مسئولان است/ بسیجی جز عشق به خداوند و اولیایش چیزی در ذات ندارد
کد خبر: 3766479
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
آیت‌الله دژکام:

مبارزه با فساد وظیفه تمام مسئولان است/ بسیجی جز عشق به خداوند و اولیایش چیزی در ذات ندارد

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس تأکید کرد که مبارزه با فساد وظیفه تمام مسئولان است همه باید با فساد در هر بخش برخورد کنند.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، دوم آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با تأکید بر لزوم رفع مشکلات اقتصادی گفت: مبارزه با فساد وظیفه تمام مسئولان است همه باید با فساد در هر بخش برخورد کنند.
وی افزود: اگر می‌خواهیم در این فضای اعمال فشارها بر جمهوری اسلامی، مردم نفسی بکشند، باید در مبارزه با فساد جدی و مداوم باشیم.
آیت‌الله دژکام با تاکید براینکه مبارزه با فساد گوشه‌ای از اقدامات لازم برای اصلاح وضعیت اقتصادی کشور است، گفت: مبارزه با فساد بخشی از ابعاد اجرای اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.
امام جمعه شیراز، ایجاد اشتغال را از دیگر ابعاد اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد که برای ایجاد اشتغال نیازمند اصلاح نظام بانکی کشور و سوق دادن سرمایه‌های بانکی به سمت تولید هستیم.
وی با تصریح اینکه اصلاح نظام بانکی نیز جز با انجام یک جراحی بزرگ اقتصادی امکان پذیر نیست، گفت: چندین دولت لزوم انجام جراحی اقتصادی را مطرح کرده‌اند اما می‌گویند کار سختی است؛ اگرچه کاری بسیار سخت اما باید انجام شود.
آیت‌الله دژکام همچنین با اشاره به قرارداشتن در ایام هفته بسیج، گفت: باید بررسی کرد که ویژگی‌های بسیج و بسیجی چیست که حضرت امام(ره) فرمود دلم می‌خواهد در قیامت با بسیجیان محشور شوم.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با تاکید براینکه بسیج از ابتدا تا امروز منشأ خدمات بسیار برای نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم بوده است، گفت: در مورد ویژگی‌های بسیج اولین چیز مسئله اخلاص است؛ کار بسیجی فی سبیل‌الله است.
وی موضوع مردانگی و فتوت را از دیگر ویژگی بسیجیان دانست و با بیان اینکه خداوند در قرآن هم به مردانگی در مورد اصحاب کهف و حضرت ابراهیم و ... اشاره داشته است، نمونه‌هایی از بروز این ویژگی در بسیجیان خصوصا در دوران دفاع مقدس را یادآوری کرد.
امام جمعه شیراز ویژگی سوم، بسیجیان را آزادگی برشمرد و با تاکید براینکه بسیجی به دلیل آنکه دلبستگی ندارد، آزاده است و جز خدا و اهل بیت به چیزی دلبسته نیست، گفت: امام (ره) هم همین ویژگی‌ها را داشتند که توانست یک انقلاب بزرگ را رهبری کند.
آیت‌الله دژکام بیان کرد: بسیجی جز عشق به خداوند و اولیای خدا چیزی در ذاتش ندارد، شهدای عزیز خودمان را که به یاد می‌آوریم همین ویژگی‌ها را داشتند؛ آنها آزاده بوده‌اند؛ آن موقع که دیگران دلار و سکه معامله می‌کردند بچه بسیجی‌ها چه می‌کردند؟ همین الآن هم مرزهای ما توسط بسیجیان حفاظت می‌شود.
وی،‌ مطیع ولایت بودن را از ویژگی‌های مهم بسیجی برشمرد و گفت: بسیجی اطاعت محض از ولایت دارد، همانگونه که حافظ فرمود به می سجاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید...، اما در همین گروه‌های سیاسی که خیلی مدعی انقلابی هستند، نشسته‌اند تحلیل می‌کنند در شرایط مختلف چه بکنند، اما بسیجی می‌گوید رهبری گفته، آقا گفته پس برو دنبال کار.
آیت‌الله دژکام اظهار کرد: تا دیگران تز بدهند، بسیجی‌ها اردوی جهادی راه می‌اندازند می‌روند دنبال کار تا شاید به بعضی مدیران بر بخورد. به حمدالله این شجره طیبه‌ای که بنیانگذار انقلاب اسلامی آن را نشاند، امروز نهال سر بلندی است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در ابتدای خطبه‌های نماز با تبریک ایام سراسر سعادت میلاد پیامبر مکرم اسلام(ص) و ششمین امام شیعیان حضرت امام صادق(ع)، مردم را به حضور در مراسم جشن و شادی این ایام دعوت کرد.
آیت‌الله دژکام به داشتن نظم در امور و اصلاح ذات البین توصیه و تأکید کرد که هرچه مردم با هم بهتر باشند و با صمیمت با هم رفتار کنند، عزت در مقابل دشمنان اسلام بیشتر خواهد بود.
انتهای پیام

captcha