ضرورت مستندسازی نقش زنان گیلانی در دفاع مقدس
کد خبر: 3760587
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان تاکید کرد:

ضرورت مستندسازی نقش زنان گیلانی در دفاع مقدس

گروه اجتماعی - بایرامی، با تاکید بر اینکه در هر یک از شهرستان‌های گیلان بانوان رزمنده‌ای وجود دارند که هنوز شناسایی نشده‌اند، گفت: اید خاطرات و ایثارگری‌های آنها به صورت تاریخ شفاهی و مستند تدوین شود.

ضرورت مستندسازی نقش زنان گیلانی در دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس بایرامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان روز گذشته، 10 آبان در نشست هم‌اندیشی «زن و دفاع مقدس»، اظهار کرد: بانوان گیلانی در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش ارزنده‌ای در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی داشتند.

وی با بیان اینکه امروز زنان رزمنده و مادران شهدا باید الگوی جامعه باشند، گفت: بانوان گیلانی و مادران و همسران شهدا برای حراست و حفاظت از ارزش‌های اسلامی بسیار در جبهه‌های جنگ زحمت کشیده و در پشتیبانی از جنگ تحمیلی فعال بودند.

بایرامی، با تاکید بر اینکه در هر یک از شهرستان‌های گیلان بانوان رزمنده‌ای وجود دارند که هنوز شناسایی نشده‌اند، گفت: چنین الگوهایی از بانوان ایثارگر در هر شهرستانی وجود دارد که باید شناسایی شده و خاطرات و ایثارگری‌های آنها به صورت تاریخ شفاهی و مستند تدوین شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر تنها یک عنوان کتاب در حوزه نقش زنان گیلان در دفاع مقدس و یک عنوان کتاب نیز در زمینه تاریخ شفاهی زنان گیلانی از دوران دفاع مقدس چاپ و به دست علاقه‌مندان رسیده که با ظرفیت بی‌ نظیری که در حوزه زنان استان گیلان وجود دارد، این آمار بسیار ناراحت کننده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: باید با تفکیک شهرستانی، بانوان رزمنده و ایثارگر استان شناسایی و مستندسازی انجام شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت نخبگان نویسنده و هنرمند هر شهرستان، برای مستندسازی از زنان رزمنده دفاع مقدس بهره گرفته شود، عنوان کرد: سوژه‌یابی در حوزه مادران مقاومت بسیار حائز اهمیت بوده و متاسفانه تاکنون در حوزه زنان رزمنده، جانباز و انقلابی، فعالیتی شایسته صورت نگرفته است.

بایرامی، با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از فرصت‌ها، خاطرنشان کرد: زمان محدود بوده و باید بیش از پیش تلاش کرد و در این راه تمامی دستگاه‌های حوزه زنان باید پای کار باشند تا از ظرفیت ها به نحو احسن بهره ببریم.

فاطمه رفیعی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز، با تاکید بر ضرورت گفت‌وگوی بین نسلی جهت انتقال فرهنگ دفاع مقدس، اظهار کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی باید انسجام یافته و رسانه‌ها به‌ ویژه صدا و سیما نقش ارزنده‌ای در این مهم دارند.

انتهای پیام

captcha