امام جمعه شیراز عضو کمیته ملی اخلاق بالینی وزارت بهداشت شد
کد خبر: 3759432
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

امام جمعه شیراز عضو کمیته ملی اخلاق بالینی وزارت بهداشت شد

گروه اجماعی ـ طی حکمی از سوی وزیر بهداشت، آیت‌الله لطف‌الله دژکام به عنوان عضو روحانی کمیته ملی اخلاق این وزارتخانه منصوب شد.

به گزارش ایکنا از فارس، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی حکمی آیت‌الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز را به عنوان عضو روحانی کمیته ملی اخلاق این وزارتخانه منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

حجت‌الاسلام و المسلمین لطف‌الله دژکام

نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز

با سلام؛

کمیته ملی اخلاق بالینی مرجع سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در مورد مسایل اخلاق بالینی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. اهم وظایف این کمیته ایجاد هماهنگی و نظارت بر کمیته‌های دانشگاهی و بیمارستانی اخلاق بالینی و تدوین راهنماها و دستورالعمل‌های مرتبط، با هماهنگی شورای عالی اخلاق پزشکی وزارت متبوع می‌باشد. تلاش در جهت اجرایی‌شدن استانداردهای اخلاق حرفه‌ای در محیط‌های ارائه خدمات سلامت با انجام اقدامات آموزشی، ترویجی، مشاوره‌ای و نیز برخوردهای متناسب و مناسب با سوء‌رفتارهای اخلاقی از جمله دیگر وظایف کمیته‌های اخلاق بالینی است که توسط کمیته ملی هدایت و حمایت می‌شود.

بر این اساس و با توجه به سوابق ارزشمند علمی و مطالعاتی شما در حوزه فقه پزشکی، به موجب این ابلاغ به مدت چهار سال به عنوان عضو روحانی کمیته ملی اخلاق بالینی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی منصوب می‌شوید. امید است با توکل به پروردگار قادر متعال در انجام امور محوله و ارتقای استانداردهای اخلاقی در عرصه‌های بالینی کشور موفق و مؤید باشید.

دکتر سیدحسن هاشمی

وزیر بهداشت

انتهای پیام

captcha