برپایی نشست علمی «پیام‌های جهانی اربعین» در کربلا/ قدرشناسی و وحدت؛ پیام اصلی پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3758802
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶

برپایی نشست علمی «پیام‌های جهانی اربعین» در کربلا/ قدرشناسی و وحدت؛ پیام اصلی پیاده‌روی اربعین

گروه اجتماعی ـ نشست علمی «پیام‌های جهانی اربعین حسینی» با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه کشور ایران و عراق در کربلای معلی برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فارس، نشست علمی پیام های جهانی اربعین حسینی با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه کشور ایران و عراق و همچنین جمعی از خادمان حرم حضرت اباالفضل(ع) امروز، 3 آبان در کربلای معلی برگزار شد و علاوه بر آن جمعی از بانوان کمیته خواهران موکب احمدبن موسی(ع) به عنوان بزرگترین موکب استان فارس نیز حضور داشتند.

این برنامه پیش همایش، نشست تخصصی اصلی است که با حضور اساتید و اندیشمندان 26 دانشگاه جهان اسلام در روز دوشنبه، 7 آبان ماه در کربلای معلی برگزار خواهد شد.

لاله افتخاری، رئیس این نشست علمی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: معظم له تأکید کردند کاری کنید که مردم با شور و شعور در پیاده روی اربعین حضور پیدا کنند و سوغاتی که از اینجا می برند معرفت و شعور و پیام واقعی اربعین باشد که با خود می برند.  

وی با بیان اینکه پیام های جهانی اربعین با فطرت انسان ها سروکار دارد و باید بر روی این مسئله برنامه ریزی شد، گفت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه های علمیه، بنیاد ایران شناسی، ستاد امر ب معروف و نهی از منکر و غیره از جمله همکاران ما در ستاد اربعین هستند که بتوانیم به اهداف مهم خود دست یابیم.

افتخاری، پیام پیاده روی اربعین را قدرشناسی، وحدت و همدلی دانست و گفت: امسال شعار «ما رأیت الا جمیلا» انتخاب شده است که چهره تربت شده یک بانوی مسلمان را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه شعار دیگر امسال نیز «الحسین یجمعنا» انتخاب شده است، گفت: این شعار پیام وحدت جهان اسلام و همچنین ملت ایران و عراق است.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اندیشمندان استکبار جهانی اعتراف دارند که تا زمانی که پیاده روی اربعین است نمی توان کاری کرد و به اسلام ناب ضربه ای وارد کرد.

انتهای پیام

captcha