آغاز ثبت‌نام صدور ویزای اربعین در فارس/ از پرداخت هرگونه وجه نقد پرهیز شود
کد خبر: 3751490
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
زینلی خبر داد:

آغاز ثبت‌نام صدور ویزای اربعین در فارس/ از پرداخت هرگونه وجه نقد پرهیز شود

گروه اجتماعی ـ مدیر حج و زیارت فارس از آغاز ثبت‌نام صدور ویزای اربعین در استان خبر داد و گفت: زائران می‌توانند با مراجعه به مراكز و دفاتر زیارتی مجاز نسبت به ثبت‌نام خود اقدام كنند.

علیرضا زینلی، مدیر حج و زیارت فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه ثبت‌نام جهت صدور ویزای اربعین از پنج‌شنبه، 5 مهرماه جاری در این استان آغاز شده است، گفت: علاقه‌مندان جهت حضور در پیاده‌روی اربعین می‌توانند به دو طریق ثبت‌نام كنند.
وی افزود: یكی پیش‌ ثبت‌نام در سامانه اینترنتی سماح است كه زائران جهت قطعی شدن ثبت‌نام خود باید حتماً به یكی از دفاتر و شركت‌های زیارتی مجاز مراجعه كنند و دیگری مراجعه مستقیم به همین مراكز است.
زینلی به زائران هشدار داد كه برای ثبت‌نام حتماً به دفاتر و شركت‌های زیارتی مجاز كه اسامی آن‌ها در سایت سازمان حج و زیارت موجود است، مراجعه كنند.
مدیر حج و زیارت فارس همچنین گفت: پرداخت هرگونه وجه نقد به‌صورت دستی برای ثبت‌نام زائران ممنوع است و پرداخت هزینه‌ها تنها از طریق دستگاه‌های كارتخاون شركت‌های زیارتی مجاز صورت می‌گیرد لذا زائران به هیچ عنوان وجه نقدی را به افراد ناشناخته تحویل ندهند.

اشاره به هزینه ثبت‌نام
وی با اشاره به هزینه‌های ثبت‌نام گفت: هزینه‌های ثبت‌نام جهت صدور وزیر شامل 40 دلار ویزا و 35 هزار تومان هزینه‌های تكمیلی شامل بیمه، هلال احمر، رابط سفارت و غیره است كه به طور كلی تقریباً 377 هزار و 700 تومان می‌شود.

عملیات صدور ویزای اربعین در استان فارس آغاز خواهد شد
زینلی با بیان اینكه به زودی عملیات صدور ویزای اربعین در استان فارس آغاز خواهد شد، این نكته را یادآور شد كه سازمان حج و زیارت تنها متولی صدور ویزاست و هزینه‌هایی كه از زائران دریافت می‌شود تنها برای همین امر است و هزینه‌های ایاب و ذهاب درون كشور و كشور عراق و همچنین سایر هزینه‌ها به عهده این سازمان نیست.

راه‌اندازی دفتر كنسولگری عراق در شیراز
مدیر حج و زیارت فارس همچنین از راه‌اندازی دفتر كنسولگری عراق در شیراز به‌منظور تسریع در روند صدور ویزای اربعین خبر داد و گفت:‌ سفرهای اربعین از استان فارس همگی به‌صورت زمینی خواهند بود و سفر هوایی نخواهیم داشت.
وی در پایان آخرین مهلت ثبت‌نام را قبل از پیاده‌روی بزرگ اربعین اعلام كرد و از مردم خواست تا ثبت‌نام را به روزهای آخر موكول نكنند.
انتهای پیام

captcha