استفاده از ظرفیت اربعین برای معرفی احمدبن موسی(ع) به مسلمانان دنیا
کد خبر: 3751104
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
قاسمی عنوان کرد:

استفاده از ظرفیت اربعین برای معرفی احمدبن موسی(ع) به مسلمانان دنیا

گروه اجتماعی ـ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با بیان اینکه ۴۱ موکب این استان با نام احمدبن موسی (ع) نامگذاری شده‌اند، گفت: ما تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت اربعین برای معرفی احمدبن موسی (ع) به مسلمانان دنیا استفاده کنیم.

اسكندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه در ایام اربعین ماندن سال‌های گذشته موكب‌هایی در مرز ایران و عراق و همچنین عراق برپا می‌شوند، گفت: 41 موكب این استان با نام احمدبن موسی(ع) نامگذاری شده‌اند.
وی با تصریح اینكه ما تلاش می‌كنیم تا از ظرفیت اربعین برای معرفی احمدبن موسی(ع) به مسلمانان دنیا استفاده كنیم، افزود: از این 41 موكب قریب 20 موكب در كربلای معلی برپا می‌شوند و به زائران پیاده اربعین خدمت‌رسانی می كنند.

اشاره به شهرهایی كه موكب‌های استان فارس برپا می‌شوند
قاسمی با یادآوری اینكه موكب‌های استان فارس در مرز شلمچه، نجف، كربلا، فاصله نجف تا كربلا و كاظمین برپا خواهند شد، گفت: علی‌رغم تلاش‌های گسترده دشمنان برای اینكه پیاده‌روی اربعین را كمرنگ كنند، ما مشاهده می‌كنیم كه درخواست مردم برای شركت در پیاده‌روی اربعین در سال جاری افزایش داشته است.

هیچ كاهشی در میزان خدمت‌رسانی به زائران اربعین نخواهیم داشت
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با بیان اینكه این استقبال در میان هیئات مذهبی و موكب‌داران هم وجود دارد، گفت‌: هیچ كاهش و تغییری در میزان خدمت‌رسانی به زائران پیاده اربعین حسینی در سال جاری نخواهیم داشت.
وی در پایان از برگزاری جلسات هماهنگی موكب‌داران این استان خبر داد و گفت: در هفته جاری دومین جلسه هماهنگی‌ موكب‌داران استان فارس برپا خواهد شد.
انتهای پیام

captcha