آغاز برپایی كارگاه‌های تخصصی ویژه برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در فارس
کد خبر: 3743485
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
امیدواری خبر داد:

آغاز برپایی كارگاه‌های تخصصی ویژه برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشكی شیراز از آغاز برپایی كارگاه‌های تخصصی آموزشی قرآن ویژه برگزیدگان بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در فارس جهت شركت در جشنواره كشوری از هفته جاری خبر داد.

آغاز برپایی كارگاه‌های تخصصی ویژه برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در فارس

به گزارش ایكنا از فارس، عطاءالله امیدواری، رئیس اداره قرآن و عترت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 11 شهریورماه گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال آماده‌سازی شرکت‌کنندگان جشنواره قرآن و عترت خود است تا با بهترین شرایط در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور حضور یابد.
وی افزود: از هفته جاری، کارگاه‌های تخصصی آموزش قاریان، موذنین، دعاخوانان، ترجمه‌خوانان و حافظان برای خواهران و برادران به‌صورت مجزا آغاز و برای هر رشته ۲۰ ساعت آموزشی در نظر گرفته شده است.
امیدواری ادامه داد: آزمون‌های انتخابی این جشنواره، در دو بخش استانی و کشوری برگزار می‌شود که در بخش استانی، نتایج تمامی رشته‌های کتبی به کمک رسانه‌های اختصاصی معاونت فرهنگی و نیز روابط عمومی دانشگاه به اطلاع شرکت‌کنندگان رسیده و نتیجه بخش شفاهی نیز حداکثر تا بیستم شهریور اطلاع‌رسانی می‌شود.
رئیس اداره قرآن و عترت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در بخش کشوری که به‌صورت غیرحضوری و داوری‌ها در خارج از شیراز انجام می‌پذیرد، این اداره به وظیفه ذاتی خود، یعنی ارسال آثار عمل کرده و به محض اعلام نتایج از سوی مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطلاع‌رسانی‌های لازم نیز صورت خواهد پذیرفت.
امیدواری با یادآوری اینكه اعلام اسامی برگزیدگان غیر حضوری، ابتدا از سوی وب‌سایت رسمی مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت صورت می‌گیرد، گفت: نتایج و اسامی افراد واجد شرایط برای حضور در بخش شفاهی ترتیل، قرائت تحقیق و حفظ قرآن کریم، هم‌اکنون در وب‌سایت یاد شده در حال اعلام تدریجی است و شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به این سایت به آدرس quran.behdasht.gov.ir از نتیجه آزمون خود مطلع شوند.
رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه ادامه داد: در مرحله دانشگاهی جشنواره بیست و سوم، استقبال بسیار خوبی به ویژه در بخش کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اتفاق افتاده که خود باعث غنی‌تر شدن بخش معنوی و همچنین ارتقای سطح کیفی رقابت‌ها خواهد بود.
وی، یکی از دلایل استقبال بیش از پیش کارکنان دانشگاه برای حضور در بخش‌های متنوع بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت را علاوه بر گرایش ذاتی و باطنی کارکنان مومن و ساعی این مرکز آموزش عالی را تمهیداتی برشمرد که اداره قرآن و عترت علوم پزشکی شیراز با کمک و حمایت معاونت توسعه مدیریت و منابع این دانشگاه برای شرکت کنندگان کارمند در نظر گرفته بود.
امیدواری ادامه داد: بر اساس پیشنهادی که از سوی این اداره مطرح شد و با استقبال و حمایت معاونت‌های فرهنگی و امور دانشجویی و نیز توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز همراه بود، شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف این جشنواره از امتیازات بازآموزی و ساعت آموزشی برخوردار می‌شوند.
رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آزمون بخش کتبی این جشنواره با هدف معرفت افزایی، در نیمه دوم مرداد گذشته و با حضور تعداد زیادی شرکت‌کننده برگزار شد که با همکاری بسیار مطلوب مدیریت حراست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، موفق به برگزاری این آزمون در ۶۰ حوزه مجزا شدیم.
وی اضافه کرد: با توجه به سطح بالای علمی مسابقات و افزایش بار علمی هر جشنواره نسبت به سال قبل، پیش‌بینی نتیجه نهایی بسیار سخت و دشوار است، اما حساسیت‌ها بر روی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که موفق به کسب رتبه نخست در سه دوره پیاپی شده بسیار بالا بوده و به تبع آن، توقعات نیز بسیار بالاتر است.
امیدواری از انتشار روش‌ها و راهکارهایی که در طی چند سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی شیراز حاصل شده خبر داد و یادآور شد: از آنجا که رقابت در مسابقات قرآنی از جنس سایر رقابت‌ها و مسابقات نیست و نوع این رقابت معنوی بوده و در واقع، مفاهیم معمول برد و باخت در اینگونه رقابت‌ها تعریف نمی‌شود، طی چند ماه گذشته توفیق حاصل شد تا با انتشار و آموزش تجربیات به سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، در ارتقای سطح مسابقات و رقابت‌ها سهمی به دست آوریم.
یادآور می‌شود، بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، از هجدهم تا بیست و یکم مهر سال جاری و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شهر رشت برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha