چرایی سهم اندک فارس در مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن/ با اساتید مبرز قرآنی فاصله داریم
کد خبر: 3742991
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

چرایی سهم اندک فارس در مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن/ با اساتید مبرز قرآنی فاصله داریم

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در پاسخ به این سؤال كه با توجه به وسعت فارس چرا سهم این استان در مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن اندك است، گفت: قاریان و حافظان قرآن فارس در حدی رشد كردند و متوقف شدند، دلیل این مسئله آن است كه با اساتید مبرز قرآنی فاصله داریم.

چرا سهم فارس در مسابقات ملی و بین‌المللی اندك است/ با اساتید مبرز قرآنی فاصله داریم

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به اینكه به‌صورت كلی با توجه به وسعت استان فارس چرا سهم این استان در مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن كریم اندك است، گفت: رویكرد مؤسسه بیت‌الاحزان الگو گرفتن از دانشگاه‌هاست یعنی ما در توسعه كیفی هستیم تا كمی.

در رشته‌های حفظ درخشش‌های خوبی در مسابقات مختلف داشتیم
وی افزود: مسابقات قرآن در كشور در رشته‌های متفاوتی اعم از صوت، قرائت، تفسیر، مدیحه‌سرایی، اذان و غیره برگزار می‌شود كه مؤسسه بیت‌الاحزان در رشته حفظ فعالیت می‌كند و بحمد الهی ما در سال‌های اخیر رتبه‌های بسیار خوبی در مسابقات قرآن كسب كردیم اما در سایر بخش‌ها معمولاً با ركود مواجه هستیم.
شاهسونی به ذكر مثالی درباره موفقیت‌های بیت‌الاحزان در مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن اشاره كرد و گفت: مجتبی فردفانی یكی از افرادی است كه در این مؤسسه موفق به حفظ كل قرآن كریم شده است و توانست در سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن كریم جمهوری اسلامی حائز رتبه نخست و در مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان در سال گذشته نیز رتبه نخست در رشته حفظ كل را كسب كند.

اشاره به ستاره‌های بیت‌الاحزان
وی با بیان اینكه نوید رزمجو، اعظم محمدی، حسین‌زاده و افراد دیگری نیز در مسابقات كشوری قرآن اوقاف خوش درخشیده‌اند، گفت: بسیاری از حفاظی كه از استان‌های دیگر در مسابقات كشوری شركت می‌كنند از حفاظ شعب بیت‌الاحزان هستند كه یا در شعبه آنجا تربیت شده‌اند و یا در مراكز شبانه‌روزی تخصصی حفظ یكساله قرآن در استان فارس موفق به حفظ قرآن كریم شده‌اند.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور ادامه داد: همچنین ابراهیمی از اهالی شهرستان گراش استان فارس است كه در مسابقات قرآن نیروهای مسلح به عنوان نماینده جمهوری اسلامی به مسابقات عمان اعزام شد.

با اساتید مبرز قرآنی فاصله داریم
شاهسونی با بیان اینكه قاریان و حافظان قرآن فارس در حدی رشد كردند و متوقف شدند، دلیل این مسئله آن را دانست كه با اساتید مبرز قرآنی فاصله داریم و اساتیدی كه در تهران، مشهد و اصفهان هستند گوی سبقت را از بقیه ربودند و حضور این اساتید در فارس هم كمرنگ است و هیچ ارگان و نهادی نمی‌آید این مسئولیت را به عهده بگیرد.

قاریان و حافظان بسیار خوبی در فارس داریم
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس در عین حال این نكته را یادآور شد كه ما قاریان و حافظان بسیار خوبی داریم كه كه می‌توانیم برای آنان این اساتید مبرز را دعوت كرده و دوره‌های عالی قرائت را برگزار كنیم اما متأسفانه سازمان خاصی هنوز گام جدی در این زمینه انجام نداده است.

اگر دوره‌های تخصصی برای قرای برتر برگزار كنیم، قطعاً شاهد جهش خواهیم بود
وی با تأكید بر اینكه اگر دوره‌های تخصصی برای قرای برتر استان برگزار كنیم، قطعاً شاهد جهشی در استان خواهیم بود، گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان طرحی به نام «نخبگان حفظ» اجرا می‌كند كه در آن حدود 50 نفر از حفاظ برتر در سطح كشور را در تهران جمع كرده و برای آنان دوره‌های ارتقای سطح صوت و لحن برگزار خواهیم كرد.
انتهای پیام

captcha