هرگونه تغییر در گذرهای بافت تاریخی شيراز منوط به تصویب شورای عالی شهرسازی است
کد خبر: 3739654
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
اسكندرپور:

هرگونه تغییر در گذرهای بافت تاریخی شيراز منوط به تصویب شورای عالی شهرسازی است

گروه اجتماعی ـ شهردار شیراز با بیان اینكه ما در بافت تاریخی با محدودیت‌های قانونی روبه‌رو هستیم كه اخیراً ابلاغ شده است، گفت: طی این ابلاغ، هرگونه تغییر در گذرها منوط به تصویب شورای عالی شهرسازی است.

هرگونه تغییر در گذرهای بافت تاریخی شيراز منوط به تصویب شورای عالی شهرسازی است

به گزارش ایكنا از فارس، حیدر اسكندرپور، شهردار شیراز شب گذشته، 27 مردادماه در یكصد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس كه با موضوع سهولت دسترسی به حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: بحث سهولت دسترسی به حرم شاهچراغ(ع) و توسعه آن یك بحث كارشناسی است كه سال‌های سال محل بحث است و در این فرصت امكان‌پذیر نیست كه به صورت مفصل بدان پرداخت.
وی با بیان اینكه ما در بافت تاریخی با محدودیت‌های قانونی روبه‌رو هستیم كه اخیراً ابلاغ شده است، گفت: بر اساس طرح دستوری بافت تاریخی شیراز، هرگونه تغییر در گذرها منوط به تصویب شورای عالی شهرسازی است یعنی شهرداری در ارتباط با تغییر گذرها ولو تغییر جزئی اعلام شده است كه باید از مسیرهای قانونی اقدام كند و اصلاً شهرداری نمی‌تواند به خودی خود اقدامی داشته باشد.
اسكندرپور اظهار كرد: شاید دلیل بحث شهرداری همین مسئله بوده است كه ما این طرح با سه ماه تأخیر به زیر مجموعه خود ابلاغ كردیم زیرا اعتقاد داشتیم كه دست شهرداری را حتی برای تغییرات جزئی كاملاً می‌بندد.

طرح تفصیلی توسعه حرم شاهچراغ(ع) در دستور كار شهرداری قرار دارد
شهردار شیراز بیان كرد: با توجه به اینكه طرح تفصیلی توسعه حرم شاهچراغ(ع) اخیراً در دستور كار داریم و همچنین یك طرح جامع ترافیك در این راستا با دانشگاه شیراز قرارداد داریم و كارهایی برای آن انجام شده است، پیشنهاد می‌كنم كه این بحث در یك كارگروه مشخصی دنبال شود.
وی یادآور شد: محدودیت‌هایی در حوزه شهرسازی وجود دارد لذا بهترین نتیجه برای پیگیری این بحث كارگروهی متشكل از دست‌اندركاران است.
انتهای پیام

captcha