عقد قرارداد میراث فرهنگی و راه و شهرسازی شیراز/ مستندسازی ۱۰ هزار پلاک مسکونی
کد خبر: 3739645
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
امیری خبر داد:

عقد قرارداد میراث فرهنگی و راه و شهرسازی شیراز/ مستندسازی ۱۰ هزار پلاک مسکونی

گروه اجتماعی ـ مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از عقد قرارداد این سازمان با راه و شهرسازی برای بافت تاریخی شیراز در بخش‌های مختلف خبر داد.

عقد قرارداد میراث فرهنگی و راه و شهرسازی برای بافت تاریخی شیراز/ مستندسازی 10 هزار پلاك مسكونی

به گزارش ایكنا از فارس، مصیب امیری، مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس شب گذشته، 27 مردادماه در یكصد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان كه با موضوع سهولت دسترسی به حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: در بیانات امام جمعه شیراز چند نكته مطرح شد، یكی اینكه حرم شاهچراغ(ع) به‌عنوان قلب تپنده بافت تاریخی است، دیگری اهمیت حفظ بناهای تاریخی در این بافت است.
وی افزود: در همین راستا بر خلاف تصورهایی كه وجود دارد هر یك از دستگاه‌ها با توجه به ضوابط خود به یك نقطه معطوف شده‌اند ولی در كلان این است كه هر طرحی كه در بافت تاریخی انجام می‌شود، باید تأییدیه میراثی داشته باشد.
امیری گفت: از دو سال گذشته میراث فرهنگی با همكاری راه و شهرسازی با یك شركت خارجی عقد قرارداد كرده است و بحث یكپارچگی در بافت، ارتقای خدمات شهری در بافت، بازخرید سیستم‌های حمل و نقل در بافت و باززنده سازی اجتماعی و اقتصادی بافت را در این قراردادها دنبال می‌كند.
مدیركل میراث فرهنگی فارس با بیان اینكه در حال حاضر بیش از 10 هزار پلاك مسكونی در بافت تاریخی شیراز مستندسازی شده‌اند، گفت: طرح تفصیلی برای توسعه حرم شاهچراغ(ع) از سوی شورای عالی شهرسازی مشخص شده بود و در آن اقداماتی كه در درون بافت تاریخی صورت می‌گیرد نباید مغایر با طرح اصلی باشد.
وی گفت: در گذشته شاید طرح‌های مقطعی برای توسعه حرم شاهچراغ(ع) شكل گرفته بود كه در بلند مدت همان طرح‌ها موجب اشكال شدند.
امیری اظهار كرد: در طرح تفصیلی توسعه حرم شاهچراغ(ع) استفاده از شیوه‌های جدید حمل و نقل دیده شده بود كه ما در تمام طرح‌های كارشناسی تمام تلاش خود را برای این موضوع داشتیم.
انتهای پیام

captcha