کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی در بیجار برگزار می‌شود
کد خبر: 3738316
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴

کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی در بیجار برگزار می‌شود

گروه سیاسی- کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی و فن مصاحبه با حضور محمدرضا قاسمی پور پنجشنبه، 25 مردادماه در بیجار برگزار می‌شود.

کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی در بیجار برگزار می‌شود

شهرام ستاری، مسئول دفتر فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی با حضور نویسندگان، پژوهشگران و خاطره نگاران حوزه دفاع مقدس پنج‌شنبه، 25 مردادماه با حضور استاد محمدرضا قاسمی پور در بیجار برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقای سطح فنی نویسندگان در زمینه خاطره‌نگاری و تاریخ شفاهی عنوان کرد و افزود: این کارگاه به منظور تربیت نیرو های متخصص فن مصاحبه در استان با همکاری دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کشور به مدت یک روز با حضور نویسندگان و پژوهشگرانی از استان در محل حوزه هنری شهرستان بیجار برگزار می‌شود.
ستاری با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای استان در حوزه فرهنگ و مطالعات پایداری در استان کردستان بیان کرد: متأسفانه در طول سال‌های گذشته به دلایل مختلف و نبود نیروی متخصص از این ظرفیت بالقوه در استان کردستان که در سفر تاریخی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به استان کردستان در اردیبهشت ماه 88 به « سرزمین مجاهدت‌های خاموش» و « دلاوری‌های بزرگ» نامگذاری شده در خور جایگاه رشادت‌های صورت گرفته پرداخته نشده است.
مسئول دفتر مطالعات پابداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان عنوان کرد : دراین دوره قاسمی پور ازپژوهشگران و نویسندگان برجسته این حوزه و مدیر مرکز دفتر فرهنگ ومطالعات پایداری حوزه هنری کشور اصول اصلی و نکات لازم در خصوص فن مصاحبه و تاریخ شفاهی را بیان می‌کند.
وی با اشاره به فعالیت‌های دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری استان کردستان گفت: ان شاء الله به زودی از تولیدات صورت گرفته این دفتر که مراحل نهایی چاپ را در دست دارند رونمایی می‌شود.
ستاری در پایان با تأکید بر ادامه برگزاری این کارگاه‌ها و تربیت نـیروهـای متخصص یادآور شد: امیدواریم با کشف، جذب و پرورش افراد مستعد در خصوص مصاحبه‌گری با موضوع ادبیات پایداری در آینده در خصوص تولید آثاری فاخر در حوزه تاریخ شفاهی در استان گام‌های مؤثرتری را برداریم.
انتهای پیام

captcha