رونمایی از «دانه‌های انار» در بروجرد
کد خبر: 3738181
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

رونمایی از «دانه‌های انار» در بروجرد

گروه فرهنگی ـ کتاب «دانه‌های انار» شامل خاطرات حسین کرمی آزاده لرستانی پنج‌شنبه، ۲۵ مرداد در بروجرد رونمایی می‎‏شود.

رونمایی از «دانه‌های انار» در بروجرد

 

به گزارش ایکنا از لرستان، در آستانه فرا رسیدن سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، پنج‌شنبه، ۲۴ مرداد از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح با حضور جمعی از نویسندگان و هنرمندان و مدیران بروجرد طی آیینی در بروجرد از کتاب «دانه‌های انار» رونمایی می‏‌شود.
کتاب دانه‌های انار خاطرات آزاده لرستانی حسین کرمی از دوران اسارت خود در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است که در ۷۵۴ صفحه در انتشارات سوره مهر و با حمایت حوزه هنری لرستان و بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان به چاپ رسیده است.

در بخشی از این کتاب می‎خوانیم: هنوز چند هفته‌ای از آغاز جنگ نگذشته بود که تعدادی از خانواده‌های جنگ‌زده به روستای ما آمدند. از طرف ستاد امور جنگ‌زدگان هرچند وقت یک‌بار با یک وانت مقداری آذوقه و پوشاک و نفت و دیگر مایحتاج را بین جنگ‌زدگان تقسیم می‌کردند. پدرم برنامه‌ای در روستا اجرا کرد تا لا اقل نان آن‌ها تهیه شود. آن موقع در روستا نانوایی نبود. هر خانواده خودش نان مورد نیازش را می‌پخت. ستاد امور جنگ‌زدگان هم هرچند روز یک‌بار نان برای آن‌ها می‌آورد. به همین دلیل نان‌ها بیات می‌شد. نان محلی دوامش خیلی بیش‌تر است. قرار شد خانواده‌ها هرچند وقت یک‌بار که نان می‌پختند به نوبت به همه جنگ‌زده‌ها هم نان بدهند.

انتهای پیام

captcha