تعداد حافظان کل بیت‌الاحزان به ۱۹۱۰ نفر رسید/ فارغ‌التحفیظی ۲۶۰ نفر طی یکسال گذشته
کد خبر: 3737771
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
شاهسونی:

تعداد حافظان کل بیت‌الاحزان به ۱۹۱۰ نفر رسید/ فارغ‌التحفیظی ۲۶۰ نفر طی یکسال گذشته

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ با فارغ‌التحفیظ شدن ۲۶۰ نفر در مدارس شبانه‌روزی تخصصی حفظ یکساله قرآن کریم بیت‌الاحزان، تعداد حافظان کل قرآن کریم این مؤسسه به یک هزار و ۹۱۰ نفر رسید.

تعداد حافظان كل قرآن بیت‌الاحزان به 1910 نفر رسید/ فارغ‌التحفيظی 260 نفر طی يكسال گذشته

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه یكی از مهم‌ترین رسالت‌های این مؤسسه تربیت حافظان قرآن كریم است، گفت: از زمانی كه مقام معظم رهبری بر لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن كریم را فرموده‌اند، ما جهت تحقق منویات معظم‌له طرح‌های متعددی را برای تربیت حافظان قرآن كریم در مؤسسه خود انجام دادیم.
وی، راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی حفظ تخصصی یكساله قرآن كریم را یكی از این اقدامات برشمرد و افزود: امسال 260 نفر حافظ كل قرآن كریم از این مدارس فارغ‌التحفیظ می‌شوند تا بدین طریق تعداد حافظان كل قرآن كریم تربیت شده در این مؤسسه به یك هزار و 910 نفر برسد.
شاهسونی با بیان اینكه هم‌اكنون 175 شعبه این مؤسسه در نقاط مختلف كشور در حال فعالیت هستند، افزود: علاوه بر این‌ها 11 مدرسه شبانه‌روزی حفظ یكساله قرآن كریم و به همراه یك حوزه علمیه قرآن محور وابسته به این مؤسسه در نقاط مختلف كشور مشغول به تربیت حافظان قرآن كریم در رده‌ها و سن‌های مختلف هستند.

15 شهریورماه؛ زمان برگزاری جشنواره «جبرئیل امین»
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور اظهار كرد: بناست كه جشن فارغ‌التحفیظی این 260 حافظ كل قرآن كریم كه به نام «جبرئیل امین» نامگذاری شده است را در 15 شهریورماه امسال در استهبان برگزار كنیم.
وی اظهار كرد: از این 260 نفر، 142 نفر در شعب مؤسسه و 118 نفر در مراکز شبانه‌روزی حفظ یکساله مؤسسه موفق به حفظ كل قرآن كریم شده‌اند.
شاهسونی با تصریح اینكه 145 نفر از حافظان را بانوان و 115 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند، افزود: در بخش شعب مؤسسه، از 53 شعبه‌ای که موفق به تربیت حافظ کل قرآن کریم طی سال گذشته شده‌اند، شعبه استهبان با تربیت 11 حافظ کل قرآن کریم و مجموعه شهرستان استهبان با تربیت 17 حافظ کل قرآن بیشترین تعداد حافظ را به جشنواره جبرئیل امین معرفی کرده است.
انتهای پیام

captcha