«دانشنامه ازدواج» در یزد رونمایی می‌شود
کد خبر: 3737673
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴
برای اولین‌بار در کشور؛

«دانشنامه ازدواج» در یزد رونمایی می‌شود

گروه اجتماعی - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد از رونمایی «دانشنامه ازدواج» برای اولین‌بار در کشور در قالب طرح پویش اجتماعی ازدواج پایدار در این استان خبر داد.

«دانشنامه ازدواج» برای اولین بار در استان یزد رونمایی می‌شود

به گزارش ایکنا از یزد، فخرالسادات خامسی هامانه، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد روز گذشته، 20 مردادماه در جمع خبرنگاران استان از اجرای طرح پویش اجتماعی ازدواج پایدار در استان خبر داد و اظهار کرد: هم‌ افزایی میان بخش دولتی، خصوصی و سازمان‌های مردم‌ نهاد، استفاده از ظرفیت نیروهای توانمند و مردمی در قالب سازمان ‌های مردم نهاد حوزه ازدواج و خانواده، گفتمان‌سازی مسائل اجتماعی از اهداف این طرح است.
وی با اشاره به اینکه این طرح در چند حوزۀ آموزشی، مشاوره‌ای، اقتصادی، فرهنگی، جشنواره، رسانه و پژوهشی تعریف شده افزود: همچنین کمیته های آموزش، تبلیغات و اطلاع‌ رسانی، علمی، اجرایی، پشتیبانی و فرهنگی در قالب این طرح ایجاد شده است.
خامسی ادامه داد: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نقش ستادی، هدایت و نظارت برنامه‌ها را دارد و نه نقش اجرایی، برنامه‌های طرح پویش نیز به طور شاخص با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، بهزیستی، سازمان فرهنگی، ‌اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و نیز با همکاری بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد در حال اجراست.
وی از اجرای 100 برنامه در محورهای آموزشی، پژوهشی و اجرایی خبر داد و نشست‌های آموزشی، پایگاه سلامت، تریبون‌های آزاد، همایش، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، جشن، جشنواره، مسابقات و.. را از آن جمله برشمرد. 
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد از همکاری بیش از 50 دستگاه اجرایی و 30 سازمان مردم نهاد استان در این طرح خبر داد و تصریح کرد: دانشنامه ازدواج برای اولین بار در کشور در قالب طرح پویش اجتماعی ازدواج پایدار در این استان رونمایی می شود.
وی گفت: طبق آمار رسمی سال ٩٥ متوسط سن ازدواج در استان یزد برای دختران نزدیک به ٢٣ سال و برای پسران نزدیک به ٢٨ سال و میانگین طول مدت ازدواج در زمان طلاق ٩ سال است.

انتهای پیام

captcha