اتحادیه مدغم به عنوان عامل اجرایی فعالیت‌های قرآنی خوزستان تلقی شود
کد خبر: 3735203
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰

اتحادیه مدغم به عنوان عامل اجرایی فعالیت‌های قرآنی خوزستان تلقی شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نشست اعضای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت استان خوزستان پیش از ظهر امروز 10 مرداد با مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد که در آن تلقی اتحادیه مدغم به عنوان عامل اجرایی فعالیت‌های قرآنی خوزستان بیان شد.

اتحادیه مدغم به عنوان عامل اجرایی فعالیت‌های قرآنی خوزستان تلقی شود

به گزارش ایکنا از خوزستان، نشست اعضای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت استان خوزستان پیش از ظهر امروز، 10 مرداد با مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.

در آغاز این نشست فاطمه حقیقی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه ضمن تقدیر از حمایت‌های مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از اتحادیه گفت: یکی از امتیازات این اتحادیه این است که همه اعضای آن متفق‌القول و همدل هستند و هدف از برگزاری این نشست اعلام آمادگی برای برگزاری برنامه‌های قرآنی سازمان و مطالبه حمایت از برنامه‌های اتحادیه است.

در ادامه سیده مریم موسوی‌زاده، مدیرعامل هیئت مدیره اتحادیه مدغم مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان گفت: در این ده ماه اخیر جلسات اتحادیه با حضور اکثریت اعضای هیئت مدیره به صورت منظم برگزار و کارگروه‌های مختلفی در حوزه اداری، مالی، پژوهشی، طرح و برنامه، تبلیغات و روابط عمومی و ... تعیین شد.

رسالت اتحادیه برگزاری منظم برنامه‌های قرآنی است
وی گفت: اخیراً دوره توانمندسازی مدیران مؤسسات قرآن و عترت استان برگزار شد که در امیدوار ساختن و تقویت انگیزه آنها بعد از یک دوره رکود اثربخش بود. مطالبه مهم اتحادیه سازمان تبلیغات اسلامی این است که اتحادیه را به عنوان عامل اجرایی برای سازمان در استان بداند و فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی خود را به اتحادیه بسپارد چراکه رسالت اتحادیه برگزاری منظم برنامه‌های قرآنی است.

موسوی‌زاده اعلام کرد: از هفته آینده بازدیدهای استانی اعضای هئیت مدیره از مؤسسات قرآنی در شهرستان‌ها آغاز می‌شود. هدف از بازدیدهای استانی آشنایی نزدیک با مشکلات مؤسسات و کم و کاستی‌های آنها در شهرستان است. درخواست ما از سازمان تبلیغات برای اجرای این کار آن است که بتوانیم ضمن بازدید از مؤسسات قرآنی جلسه‌ای با رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی نیز داشته باشیم تا بتوانیم به نتیجه‌گیری خوبی دست پیدا کنیم.

مؤسسات قرآنی در استان تقویت شوند
در ادامه سید عادل شبیبی، نائب رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان گفت: تمام تلاش ما برای عضویت در هیئت مدیره این است که مؤسسات قرآنی در استان تقویت شوند. در حال حاضر بسیاری از مؤسسات در شهرستان‌ها به رکود کشیده شده و با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند. ما آمدیم تا کمک حال آنها باشیم و با برگزاری دوره‌های توان‌افزایی در زمینه مدیریت و طرح‌های مالی به آنها کمک کنیم.

وی خطاب به مدیرکل تبلیغات اسلامی گفت: ما حمایت همه جانبه شما را می‌خواهیم. با وجود هجمه‌ای که علیه ارزش‌ها در جامعه وجود دارد رسالت ما در زمینه گسترش قرآن و فرهنگ اهل‌بیت(ع) بسیار سنگین است. همچنین با توجه به تغییر نام اتحادیه قرآنی به اتحادیه قرآن و عترت ما در دو جهت نیازمند حمایت سازمان هستیم تا هر طرح و برنامه‌ای که درآمدزایی داشته باشد به اتحادیه مؤسسات بسپارد.

عامل اصلی برنامه‌های مردمی قرآنی، مؤسسات قرآنی هستند
پس از آن رضا علیپور، مدیر مؤسسه قرآنی نورالهادی خرمشهر درخواست کرد: مسئولان اتحادیه قرآنی استان در جلسات تخصصی قرآن سازمان به عنوان یکی از مدعوین حضور داشته باشند، حمایت شما نسبت به اتحادیه قوت قلبی برای مؤسسات ایجاد می‌کند. عامل اصلی برنامه‌های مردمی قرآنی، مؤسسات قرآنی هستند گرچه شاید به اسم نهادهای دیگر تمام شود. حمایت شما در بخش قرآنی کمک زیادی به مؤسسات می‌کند.

پس از آن خیریه عچرش عضو هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان تصریح کرد: در استان‌های مختلف تمام نهادهای مختلف پای کار قرآنی می‌آیند و نیروها برای حفظ شأن قرآن مشارکت دارند. اما در استان خوزستان متأسفانه این موضوع را نمی‌بینیم. خوزستان استانی با ظرفیت‌های بسیار بالاست. شما در رأس اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان می‌توانید این کار را انجام دهید و از نهادهایی مثل استانداری و فرمانداری بخواهید که پای کار باشند.

انتهای پیام

captcha