بزرگترین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کشور؛ نیازمند یاری خیراندیشان
کد خبر: 3733992
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
شاهسونی مطرح كرد:

بزرگترین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کشور؛ نیازمند یاری خیراندیشان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به برگزاری جشنواره ملی «جبرئیل امین» گفت: بزرگترین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کشور، نیازمند یاری خیراندیشان است.

بزرگترین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کشور؛ نیازمند یاری خیراندیشان

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به آیه 32 سوره حج «... وَمَنْ یعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ؛ و هر كس شعایر خدا را بزرگ دارد در حقیقت آن [حاكى] از پاكى دلهاست» گفت:‌ با توجه به اینکه حافظان مورد تجلیل در جشنواره ملی جبرئیل امین از اقصی نقاط کشور و برخی کشورهای خارجی هستند، این اقدام گامی مهم و ملی در راستای ترویج فرهنگ قرآن کریم و به ویژه در بخش حفظ قرآن است.
وی با بیان اینكه بزرگترین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کشور، نیازمند یاری خیراندیشان است، افزود: این رویداد نه تنها در ایران بلکه در عرصه بین‌المللی می‌تواند در معرفی فرهنگ دینی ایران موثر باشد.
شاهسونی با تصریح اینکه آموزه‌های قرآن کریم می‌تواند به تعالی انسان کمک کند، افزود: با توجه به تجارب قبلی، جوانانی که برخی از آن‌ها به‌صورت شبانه‌روزی با تمسک به قرآن کریم با خدای خود خلوت كرده‌اند، آمادگی بالایی برای تهذیب نفس و خودسازی پیدا کرده‌اند به گونه‌ای که این انس با قرآن آثار تربیتی بالایی در بین جوانان به ارمغان آورده است.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با تأکید بر اینکه استمرار برگزاری جشنواره دستاوردهای خوبی به دنبال دارد، افزود: یکی از نکات بسیار مبارک این جشنواره فاخر و ملی تشویق عموم مردم علی‌الخصوص جوانان برادر جهت حضور در دوره‌های حفظ تخصصی قرآن کریم است.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی فارس با اشاره به مردمی بودن فعالیت‌های مؤسسه بیت‌الاحزان و عدم برخورداری از امکانات دولتی گفت: با توجه به عظمت این جشنواره، هزینه‌های برگزاری بسیار زیادی بر آن مترتب است که بدون حمایت‌های مردمی و کمک‌های خیراندیشان برگزاری آن امکان‌پذیر نیست.
وی ضمن دعوت از خیراندیشان جهت کمک به این جشنواره مردمی گفت: عزیزانی که تمایل به مشارکت در تأمین هزینه‌های این جشنواره فاخر ملی را دارند می‌توانند از طریق شماره کارت مجازی بانک ملی بیت الاحزان (6037991899911956) یا واریز به شماره حساب 0110354709007 بانک ملی به نام بیت الاحزان حضرت زهرا(س) و یا شماره شبای 090170000000110354709007 IR کمک‌های نقدی خود را واریز كنند.
شاهسونی یادآور شد: هفدمین جشنواره ملی تجلیل از حافظان کل قرآن کریم که امسال به «جشنواره ملی جبرئیل امین» نامگذاری شده است 15 شهریورماه در شهرستان قرآنی استهبان برگزار و با حضور مسئولان کشوری و استانی و خیل عظیم علاقه‌مندان به قرآن کریم سراسر کشور از حافظانی که در سال تحفیظی96-97 در موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند، تجلیل به‌عمل می‌آید.
انتهای پیام

captcha