امین بودن در دین و دنیا از وظایف روحانیت است
کد خبر: 3733489
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۲
آیت‌الله دستغیب:

امین بودن در دین و دنیا از وظایف روحانیت است

گروه اجتماعی ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خطاب به علما و روحانیان گفت: امین بودن در دین و دنیا از وظایف روحانیت است و تک تک ما باید امین در دین و دنیای مردم باشیم.

امین بودن در دین و دنیا از وظایف روحانیت است

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) شامگاه چهارشنبه، سوم مردادماه در همایش علما، روحانیون و ائمه جماعات شیراز گفت: همه حاضران در این جلسه یک وجه اشتراک دارند و آن اینکه امام جماعت هستند.
وی با بیان اینکه مردم علما و روحانیان را به پیروان، دوستان و محبان خاندان عصمت و طهارت می‌شناسند، افزود: در این همایش علاوه بر ائمه جماعات مساجد تشیع، امام جمعه اهل سنت شیراز هم حضور دارد و یک وجه اشتراک ما با برادران اهل سنت نیز همین محبت، دوستی و علاقه نسبت به اهل بیت(ع) است چنانچه در جشنواره شعر رضوی اقوام ایرانی، یکی از کسانی که حائز رتبه شده و در مدح و منقبت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) اشعار زیبایی سروده بود، از برادران اهل سنت بود.
آیت‌الله دستغیب یادآور شد: ما همه پیروان رسول اکرم(ص) هستیم و قرآن و قبله واحد داریم و آن‌هایی هم که در دائره خارج از مودت نسبت به خاندان رسالت اهل بیت(ع) هستند آن‌ها را شاید موضوعا هم خارج بدانیم و در آنجا تخصص داریم نه تخصیص و همانطور که مقام معظم رهبری اشاره‌ای فرمودند اساساً نمی‌توان گفت که کسی روحانی باشد و بوید من انقلابی نیستم.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه اساساً موضوع روحانی غیرانقلابی منتفی است البته برخی‌ها به هر طریقی اسم روی خود می‌گذارند که واقعیت نیست، گفت: امین بودن در دین و دنیا از وظایف روحانیت است و تک تک ما باید امین در دین و دنیای مردم باشیم.
وی از روحانیت خواست تا در دفاع از انقلاب اسلامی و اسلام ناب استقامت داشته باشند و ادامه داد: کسی که نتواند مردم نادان خویش را تحمل کند، از مکتب اهل بیت(ع) و انبیا نیست زیرا تحمل مردم نادان شیوه این افراد است.
آیت‌الله دستغیب با یادآوری این نکته که علما و روحانیان وارثان مکتب امام جعفر صادق(ع) هستند، گفت: وارثان این مکتب علمشان را از آل محمد(ص) گرفتند و تقوا و ورع و زهد دارند و توکل و دلسوزی ان‌ها برای پیروان این مکتب الهی است.
تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با بیان اینه حدود 400 ائمه جمعه در این همایش دعوت شده‌اند، گفت: حقیقتاً از همه این ائمه جماعات برای تحقق اهداف مقام معظم رهبری که به حق شیراز را سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی نامیدند، استمداد می‌طلبیم چرا که معظم‌له توصیه‌های بسیاری در رابطه با توسعه هرچه بیشتر این حرم مطهر به خصوص در مسائل معنوی و فرهنگی دارند تا از ظرفیت این حرم مطهر بهترین استفاده برای پیشرفت دین خدا و بهره‌برداری مردم شود.
انتهای پیام 

captcha