فارس به لحاظ تعداد موقوفات و بقاع متبركه رتبه نخست كشور را دارد
کد خبر: 3727374
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
موسوی:

فارس به لحاظ تعداد موقوفات و بقاع متبركه رتبه نخست كشور را دارد

گروه اجتماعی ـ مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینكه در این استان 1408 بقعه متبركه وجود دارد، گفت: فارس به لحاظ موقوفات و تعدد بقاع متبركه رتبه اول كشور را داراست.

فارس به لحاظ تعداد موقوفات و بقاع متبركه رتبه نخست كشور را دارد

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 12 تیرماه در مراسم كلنگ‌زنی فاز نخست توسعه حرم امامزاده ابراهیم(ع) ششده و قره بلاغ شهرستان با بیان اینکه وضعیت بقاع متبرکه در استان فارس به لحاظ تعدد در سطح کشور منحصر به فرد است، گفت: در این استان 1408 بقعه متبرکه وجود دارد که استان فارس در کشور به لحاظ موقوفات و تعدد بقاع متبرکه رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: اگر چه مدیریت این موقوفات و بقاع متبرکه جزو وظایف اداره‌کل اوقاف فارس است اما به دلیل تعدد این بقاع متبرکه و موقوفات، مدیریت جامع این مراکز بیش از توان اوقاف است و نیازمند همکاری در این رابطه هستیم.
موسوی با بیان اینکه مردم همواره از دیر باز تاکنون در مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه سطح استان مشارکت فعالی داشته و دارند، گفت: نقش مردم در این رابطه بی بدیل است و مردم و خیرین سخاوتمند فارس در مدیریت این مراکز همواره پیشرو هستند.
مدیرکل واقاف فارس اضافه کرد: بقاع متبرکه به عنوان قلب هر شهر و روستا در سطح استان فارس می‌در خشند؛ وجود مقدس امامزاده ابراهیم(ع) نیز برکتی برای منطقه ششده و قره بلاغ است.
موسوی، مشارکت مردم منطقه ششده و قره بلاغ را در طرح توسعه حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) این شهر ضروری دانست و گفت: با توسعه این بقعه متبرکه به دنبال آن هستیم تا ششده و قره بلاغ فسا از لحاظ اجتماعی و سیاسی به عنوان قطب فرهنگی شناخته شود.
یادآور می‌شود، طی مراسمی به همت مجموعه اوقاف فارس و همکاری هیات امنای امامزاده ابراهیم(ع) ششده و قره بلاغ فسا فاز اول توسعه این حرم مطهر به مساحت 450 متر مربع آغاز شد و قرار است زیر بنای این مکان مقدس در آینده ای نزدیک به مساحت 1500 مترمربع افزایش یابد.
انتهای پيام

captcha